Senaste nytt

COOP Medmera mer

Vilka dubbla poäng är det du får då menar du, jämfört med att dra det vanliga Coop-medlemskortet och betala med SAS MC när du handlar på Coop? Eller ännu hellre, dra Coop-medlemskortet och betala med SAS Amex Elite...

Coop MedMera Mer - MasterCard

"När du betalar med ditt Mer-kort får du för varje spenderad krona 2 poäng hos Coop**, upp till 2 poäng hos partners och 1 poäng på allt du handlar överallt annars."

Kombinationen medlemskort och SAS Amex Elite köper jag - Elite ger ju 20 poäng per hundring. Men om växlingskursen - 10% flat rate som nån förslog - blir det identiskt med det man får genom att betala med SAS MC. Då lönar det ju sig att betala med Coop Med Mera Mer och få dubbla Coop-poäng.

Man får väl grundpoäng och extrapoäng om man handlar på Coop, oavsett vad man betalar med? Sen kan grundpoängen dubbleras ifall man når en viss gräns inom en viss tid. För köp med Coop MedMera Mer utanför Coop får man bara extrapoäng.
Du får grundpoäng för att du drar ditt medlemskort och extrapoäng när du betalar med Med Mera Mer.

Attachments

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    14,6 KB · Visningar: 271
Finns det något annat kort som inte har något valutapåslag vid utlandsköp/uttag eller inte har avgift för kontantuttag?
Samtidigt tillgå möjlighet för samling/konvertering av EBB poäng?

Kombinationen medlemskort och SAS Amex Elite köper jag - Elite ger ju 20 poäng per hundring. Men om växlingskursen - 10% flat rate som nån förslog - blir det identiskt med det man får genom att betala med SAS MC. Då lönar det ju sig att betala med Coop Med Mera Mer och få dubbla Coop-poäng.
Nej, det blir exakt samma sak. Se mina förklaringar ovan.

• Gilla
Reactions: HCW
Coop MedMera Mer - MasterCard

"När du betalar med ditt Mer-kort får du för varje spenderad krona 2 poäng hos Coop**, upp till 2 poäng hos partners och 1 poäng på allt du handlar överallt annars."

Det stämmer, men alla Coops betalkort ger dubbla poäng vid köp hos Coop. MMM skiljer sig vid köp utanför Coop. Förutsatt att man kommer upp till 21000 poäng/halvår ger de alltså 30 EB/100 kr.
Detta är sämre än köp m Amex Premium som ger totalt 35 EB/100 kr enligt följande: Amex 15EB/100kr + Coop-kort 10EB/100kr x2 (förutsatt spend över 21k/halvår).

Finns alltså ingen anledning att behålla MMM som jag ser det.

Edit: Ingen anledning att ha något annat betalkort heller, för den delen.

Last edited:
Nej, det blir exakt samma sak. Se mina förklaringar ovan.

Ja du har rätt! Det går på ett ut. Jag försöker hitta argument för att behålla det Coop Med Mera Mer som jag beställde i förra veckan för att säga upp SAS MC. Men då får jag nöja mig med att det i vart fall inte är sämre än SAS MC OM inte växelkursen blir sämre än SAS MC. Är det rätt uppfattat?

Det stämmer, men alla Coops betalkort ger dubbla poäng vid köp hos Coop. MMM skiljer sig vid köp utanför Coop. Förutsatt att man kommer upp till 21000 poäng/halvår ger de alltså 30 EB/100 kr.
Detta är sämre än köp m Amex Premium som ger totalt 35 EB/100 kr enligt följande: Amex 15EB/100kr. Coop-kort 10EB/100kr x2 (förutsatt spend över 21k/halvår).

Finns alltså ingen anledning att behålla MMM som jag ser det.
Ja, fast med skillnaden att du kan dra ditt Coop-kort först för grundpoängen och sedan betala med till exempel ditt Amex Premium som ger 15 EB per hundra kronor spenderat.

Toppen