Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ang MMM så är det för min del en stor fördel med noll i valutaväxlingsavgift, årsavgiften tjänas rätt snart in jämfört andra korts valutaavgifter.
Observera att det finns nya prislistor från 1 april på Coop som gäller betalkorten. I flera fall höjs avgifterna... men för MMM blir det fortfarande noll procent.

"Valutaväxlingspåslaget för produkterna Betala Före, Betala Efter och Betala Efter fd ändras till 1,75% på beloppet (tidigare 1,5%)."

Last edited:
Fin uträkning! För tydlighetens skull: Den grundar sig alltså på Amex Elite.

Personligen kommer jag göra som du föreslår och byta till "Betala Efter", köra Amex Premium till 150 K och därefter Diners.

Det stämmer att den grundar sig på Amex Elite. poängintjäningen 100:20 mot 100:15 för Amex Premium.

Klart att det är en försämring på g. Ingen lär ju har gjort en teaser till förbättring med texten "justering".

Flat rate på 10% låter inte orimligt.

En förhoppning jag har är att man ska lyfta fram specifika erbjudanden i poängshopen, som t.e.x Stockholm - Berlin 100.000 Medmera-poäng t/r o liknande.

Jag samlade ihop 21.000p förra månaden, men inser att inköpen från Coop är 400kr

Väntat men synd. Växlade in 540 K poäng och ska försöka forcera igenom ytterliga 380 000 innan 24 mars. Jag växlar aldrig in mindre än 180 k så det blir intressant att se om det blir något bättre än 10 points per 100 för större belopp. Lite trist eftersom en stor del av mina poäng kommer via Betalo även om jag har AMEX Elite och SAS MC.

Helt väntat. Bra timing ändå - sista betalo jag kunde lägga före årsskiftet gick iväg förra veckan och knuffade upp mig över 60,000.

Frågan blir om det blir klippa eller behålla bara för uttag utomlands. Det är ju betalt fram till hösten så de har lite tid på sig att införa avgift på det och göra beslutet enkelt :)

Och tycker fortfarande de får lite pluspoäng för att de annonserar i förväg, även om det varit bättre om de publicerat den faktiska ändringen. Många andra säger ju ingenting förrän efteråt känns det som...

Med marginal dagens suraste citron. Har precis bytt från SEB SAS Mastercard till Coop Med Mera Mer i syfte att få lite bättre utväxling på poängen. Orkar inte hålla på att byta tillbaka igen så förhoppningsvis blir det inte en sån kraftig försämring att det blir sämre växlingskurs så det understiger SAS Mastercard som har 10 poäng per spenderad hundring. Då lönar det sig ändå att ha Coop Med Mera Mer eftersom inköp på Coop ger dubbla poäng.

Några sidor bak finns det länkar till att växla 60.000 resp 180.000 poäng, någon som har länkar till 40.000 coop poäng till 6000 EB? Plockar ut allt jag har innan försämringen...

Toppen