Senaste nytt

COOP Medmera mer

+1
Kan nämna att jag är i Bogota och försökt ta ut pengar via ATM med Coop Master Card på olika banker 3 ggr utan att lyckas. Blev också nekad vid internetköp härifrån. Kortet fungerade på vägen hit bla i USA. Ringde via Skype Coop bank som tyckte det hela var konstigt, allt såg bra ut enl henne. Hon kunde inte ens se några försök till uttag/köp. Tyckte jag skulle försöka igen, också provat men blev nekad igen. Tur att jag också har ICA mastercard för detta kort funkar klockrent här liksom Amex. Kan vara Coop bank har någon spärr i Colombia som inte ens bänktjänstemännen vet.

+1
Kan nämna att jag är i Bogota och försökt ta ut pengar via ATM med Coop Master Card på olika banker 3 ggr utan att lyckas. Blev också nekad vid internetköp härifrån. Kortet fungerade på vägen hit bla i USA. Ringde via Skype Coop bank som tyckte det hela var konstigt, allt såg bra ut enl henne. Hon kunde inte ens se några försök till uttag/köp. Tyckte jag skulle försöka igen, också provat men blev nekad igen. Tur att jag också har ICA mastercard för detta kort funkar klockrent här liksom Amex. Kan vara Coop bank har någon spärr i Colombia som inte ens bänktjänstemännen vet.

Tråkigt när det inte funkar, har varit med om snarlika scenarion med mitt Amex i Sverige. Vissa terminaler tar emot kortet och man får slå kod men sen står det medges ej. Ringde Amex och de ser inga nekade transaktioner. Tänkte inte mer på det så hände samma sak igen några veckor senare och då hjälpte mig Amex att se att stället inte tog Amex och koden på terminalen bör vara medges ej/gäller ej här konstigt nog.

Kan det vara något liknande med Coop Mc? I Svenska terminaler står det ju något i stil med Coop Mc eller Coop Mm. Finns det någon slags sub-branding på Master Card kort där vissa terminaler tolkar det som ett ogiltigt kort?

Anm: rena spekulationer ovan, kan inget om hur detta funkar.

@Bison, trist att höra, jag hade liknande problem i Litauen för ett år sedan och det verkar inte ha blivit bättre. Mitt Ica-kort har också fungerat klockrent i flera år, så det bevisar att det är fysiskt möjligt att tillverka kortsystem som fungerar som de ska.

Kan det vara något liknande med Coop Mc? I Svenska terminaler står det ju något i stil med Coop Mc eller Coop Mm. Finns det någon slags sub-branding på Master Card kort där vissa terminaler tolkar det som ett ogiltigt kort?

Anm: rena spekulationer ovan, kan inget om hur detta funkar.
Tror jag ej, mitt Ica-mastercard har alltid funkat utmärkt i de fall mitt Coop-mastercard ej har fungerat.

Toppen