Senaste nytt

COOP Medmera mer

Tja, de kommer knappast ifrån vad de har skrivit. Vad de "menar" kommer nog inte ha så stor betydelse om saken ställs på sin spets. Det här har dom helt enkelt knappast räknat med ska kosta dom för mycket. Det är trots allt rätt begränsat vilka betalningar man kan eller vill göra så långt fram i tiden.

Jag lade in hyra för hela året fast månadsvis 2016. Tur att hyresvärden tillät meddelande i stället för OCR. Lättare att be om ursäkt än att be om lov..
Ok, OT, men ändå:
Det är bättre att lägga in ett OCR-nr som du fått tidigare, än att skriva meddelande. Då matchas det åtm automagiskt mot rätt hyresgäst. Manuella meddelanden gillar inte ekonomitjejerna, det är struligt och tar tid. Och kan matchas fel eller inte alls med påminnelser etc som följd.
Med vänlig hälsning,
Hyresvärd :)

Ok, OT, men ändå:
Det är bättre att lägga in ett OCR-nr som du fått tidigare, än att skriva meddelande. Då matchas det åtm automagiskt mot rätt hyresgäst. Manuella meddelanden gillar inte ekonomitjejerna, det är struligt och tar tid. Och kan matchas fel eller inte alls med påminnelser etc som följd.
Med vänlig hälsning,
Bara att hoppas på att det inte blir någon hyreshöjning i mars/april så ni måste ändra redan registrerade betalningar då... Eller de kanske går att fyllnadsbetala separat ;)

Det är ett oskick att byta OCR-nummer vid varje faktura. Det är bara dumheter att hålla på och göra så.

Är det någon som ringt Coops kundtjänst och kollat vad som gäller? Det här med registrerade betalningar är ju väldigt tvetydigt och något säger mig att det är banksvenska för när betalningen faktiskt utförs, inte när vi lägger in den i systemet. Jag skulle personligen inte vilja argumentera med deras kundtjänst i efterhand om det, har själv försökt få min sign up-bonus på 5000 poäng utbetald i två (2) år utan resultat så har inte jättestor tilltro till dem. =)

Gjorde en betalning igår för hyrorna för januari & februari. I detta fall är det lite synd att man inte får flera fakturor i förskott.
Betalade du in direkt eller registrerade du kommande betalningar under 2016? Jag (och säkert många andra) är nyfiken hur det funkar med kommande betalningar. Är sugen att registrera nästa års CSN-betalningar och diverse hyror

Ok, OT, men ändå:
Med vänlig hälsning,
Det är ett oskick att byta OCR-nummer vid varje faktura. Det är bara dumheter att hålla på och göra så.
Gjorde en betalning igår för hyrorna för januari & februari. I detta fall är det lite synd att man inte får flera fakturor i förskott.
Hett tips: för er som har återkommande nummerserier i era hyresavier så går det enkelt att generera kontrollsiffrorna (i slutet) på OCR-nummer

Jag har lagt in hyrorna för två olika lägenheter för hela 2016. Funkade fint.

Toppen