Senaste nytt

COOP Medmera mer

Chrome5

Ny medlem
Är utomlands för första gången med mitt Medmera mer. Blivit nekad två gånger på två uttagsautomater. Utlandsköp och utlandsuttagningar är aktiverade. Är i Spanien en månad och behöver kontanter lite då och då. Vad kan orsaka problemen?
 
Är utomlands för första gången med mitt Medmera mer. Blivit nekad två gånger på två uttagsautomater. Utlandsköp och utlandsuttagningar är aktiverade. Är i Spanien en månad och behöver kontanter lite då och då. Vad kan orsaka problemen?
Samma sak hände mig i London. Funkade bra i de flesta automater men inte i några fall
 

Jonathanc

Medlem
Jag har blivit nekad 30-40 gg utomlands, man får se till att alltid ha fler kort med sig om man reser med COOP-kortet. Jobbigt första gg när jag bara hade det kortet men nu är man van.
 

crown

Medlem
@Mathuas Pettersson alltid varit att kursen är 20% som bäst när det varit kampanj, istället för 16,6% som den annars är som bäst, så det är inget +20% dessvärre. Jag vill minnas att kampanjen med 20% kurs har varit 2 ggr sedan april, innan april så var kursen 20% eller 5:1 hela tiden.
 

Fredah

Medlem
Samma händer ibland för mig i Italien. Jag tror det är vissa banker/automater som lokalt nekar uttaget och inte att det är Coop som nekar. Bara att testa en annan bank.
Jag har också haft problem med att ta ut pengar i bankomater, därför ringde jag coop idag för att kolla inför min resa nästa vecka.
De säger då att det mest troliga är att man försökt ta ut för mycket pengar, de har en spärr om 5 000kr per uttag samt max 3 uttag per dag.
 

RickardG

Medlem
Jag har också haft problem med att ta ut pengar i bankomater, därför ringde jag coop idag för att kolla inför min resa nästa vecka.
De säger då att det mest troliga är att man försökt ta ut för mycket pengar, de har en spärr om 5 000kr per uttag samt max 3 uttag per dag.
Det kan säkert stämma för vissa, men åtminstone i mina fall har jag kunnat gå till en bankomat tvärs över gatan och ta ut pengar ett par minuter senare.
 
Toppen