Vad gör man inte för poängen?När jag trodde att forumet inte kunde bli nördigare så YES!
Den gamle kodknackaren i mig blir glad ner jag ser detta![]()
Jag får fortfarande.
Kod:Loggar in... Laddar 2015-1 Traceback (most recent call last): File "coopverify.py", line 138, in <module> xact.extend([{'sum':r['sum'], 'loc': r['location'], 'date': parse_date(r['date'])} for r in jxact['d']['model']['results'] if int(r['sum']) < 0 and not r['title'].startswith('Uttag ')]) TypeError: 'NoneType' object has no attribute '__getitem__'
Ok vad gör jag för fel?
Jag har även testat senaste länken, sparat som...
Öppnat den filen och ändrat emailadressen till min och tagit bort hakarna så som exemplet visar.
Har även testat att ändra username och password till det jag har på Coop.
Kopierat allt script
Öppnat terminalfönster och klistrat in.
Händer inget mer än att jag får en hel del syntax error.
Som sagt, har aldrig pysslat med kod, ej heller med terminalfönstret på min Mac.
Är det ens lönt att jag provar nåt mer?
Nu känns det som om jag lägger ner mer tid på det här än vad det skulle tagit om jag gjort kollen manuellt.
Fast jag har ju en sån stark vilja om att förstå och få det att funka.
Nu är mina gissningar slut på hur jag tror det ska gå till.
Vill någon vänlig själ här ge mig en hint om vad jag gör fel?
Hem mappen.Du ska inte klistra in scriptet i kommandofönstret - du behöver ladda ner det till en fil (coopverify.py), och sedan köra den från kommandofönstret. Använd länk nr 2 i post 1093 för att ladda ner den och spara på lämplig plats. Skriv sedan, i terminalen, "python coopverify.py essa@businessclass.se 2015-07 2015-08" (byt ut mailadress till den du har registrerad på coop, och välj de månader som du vill undersöka)
Du måste stå på samma ställe som filen laddades ner när du skriver det - jag vet inte vad standardsökvägarna på Mac blir när man öppnar terminalen, men det finns det garanterat någon annan här som kan tipsa om!