Senaste nytt

COOP Medmera mer

Om det fortfarande finns några som inte verifierat sina transaktioner mot poäng, så har jag slängt ihop ett litet script som gör det - så man slipper manuellt kopiera till excel-ark eller liknande.

Inga som helst garantier för funktion osv, men det fungerar för mig :) Och hittade ett par tusen poäng som saknades. Har sett en del konstiga outputs gällande transaktioner just på Coop (konstiga avrundningar osv), men jag handlar så lite på coop att jag inte har underlag nog att lista ut vad det är. Så - värt ett försök, men det finns en risk att den visar ordentligt fel på sådana.

Verifiera att coop-transaktioner gett poäng · GitHub

Intressant men hur fungerar det? Helt novis på data.

Intressant men hur fungerar det? Helt novis på data.
Har du en fungerande python-miljö så bör det bara vara att köra rakt av, typ:
python coopverify.py kalle@example.com 2015-01 2015-08
för att kolla januari till augusti.

Om du inte har det, vilket jag misstänker att du kanske inte har om du är helt novis på data, så är det första steget. Kör du Linux eller Mac så finns det som standard (och då är det bara att köra från termianlen), men på Windows misstänker jag att det är betydligt mer jobb att få igång det. Men kanske någon annan kan tipsa om hur man gör där?

Om du inte har det, vilket jag misstänker att du kanske inte har om du är helt novis på data, så är det första steget. Kör du Linux eller Mac så finns det som standard (och då är det bara att köra från termianlen), men på Windows misstänker jag att det är betydligt mer jobb att få igång det. Men kanske någon annan kan tipsa om hur man gör där?

För mig är pyton en orm. Jag får fortsätta räkna manuellt! Tack ändå.

För mig är pyton en orm. Jag får fortsätta räkna manuellt! Tack ändå.
:)

Det skulle naturligtvis gå att göra som en tjänst, men då skulle den vara tvungen att samla på sig ditt lösenord, så det är nog ingen vidare bra idé... Men om någon vill paketera det så det blir lite enklare att använda på Windows (eller om det behövs något för funktion på Mac) så är det alltid välkommet!

Om det fortfarande finns några som inte verifierat sina transaktioner mot poäng, så har jag slängt ihop ett litet script som gör det - så man slipper manuellt kopiera till excel-ark eller liknande.

Inga som helst garantier för funktion osv, men det fungerar för mig :) Och hittade ett par tusen poäng som saknades. Har sett en del konstiga outputs gällande transaktioner just på Coop (konstiga avrundningar osv), men jag handlar så lite på coop att jag inte har underlag nog att lista ut vad det är. Så - värt ett försök, men det finns en risk att den visar ordentligt fel på sådana.

Verifiera att coop-transaktioner gett poäng · GitHub

Det där var banne mig det bästa som hänt sedan färdigskivat bröd! Tänkte tanken själv men orkade inte. Stort tack! Skall prova ikväll!

Jag har gett mig på att försöka få till det där skriptet. Första gången någonsin jag testat.
Har lyckats installera Pyton, simpeljson och cc kommandoradsverktyg. Känns som om det går åt rätt håll!

Edit: Lyckades till slut få snurr på det, med lite hjälp av en polare. Tack @mha321!

Last edited:

?
Mac får följande fel, vad missar jag?
Traceback (most recent call last):

File "desktop/coopverify.py", line 11, in <module>

import simplejson as json

ImportError: No module named simplejson

Kör du mac? Isåfall är det bara att öppna Terminal och skriva
sudo easy_install simplejson
Tar på mig rookie hatten och bugar ödmjukast. Fungerade.

Men nu sker följande..
File "desktop/coopverify.py", line 39, in <module>

locale.setlocale(locale.LC_TIME, 'sv_SE.utf8')

File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.7/lib/python2.7/locale.py", line 579, in setlocale

return _setlocale(category, locale)

locale.Error: unsupported locale setting

Toppen