Jag har nu fått ersättning för min bagageförsening trots att det var en EB-resa.
Efter att ha pratat med ett antal personer på If, har de nu kommit fram till en ny policy (dagens ord, igår hette det beslut enligt villkor) där de kommer att betala ut ersättning även för bonusresor. Detta gäller (om jag uppfattade det rätt) fram tills nästa möte med COOP där de kommer att diskutera frågan och förtydliga villkoren. Bra gjort av If, även om det var väldigt svårt och trögt att få personalen på lägre nivåer att förstå detta. Alla jag pratade med hade i princip identiska svar och ordval. Igen upplyste om att även hotell, taxi, flygbuss etc. kunde räknas med i kostnaden för resan. En av cheferna började även svamla om att det var normalpriset för flygresan som skulle räknas som kostnad. Gemensamt för dem alla var att de var väldigt ointresserade av att hjälpa till.
Till slut hamnade jag hos en person som förstod problemet och löste det snabbt. Känner mig fortfarande väldigt tveksam till If, men ger dem kanske en chans till?