Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ni som gått igenom allt, hur gjorde ni jämförelsen/sammanställningen? Försökte titta på det igår men blev helt yr av alla siffror (5-10 poster / dag sedan jag fick kortet i januari).

Jag hade sparat samtliga fakturor. Dubblerade samtliga köp på COOP och sedan adderade jag. Subtraherade sedan de poäng jag växlat till EBP och jämförde sedan med de MedMerapoäng jag har kvar, och det stämde.

Initialt hade jag dock grova problem med att få poäng registrerade. Saknade alla poäng från november samt december 2014. Efter att ha krånglat med COOP:s kundtjänst i dryga halvåret fick jag i juni ersättning för alla poäng, totalt 80000 MedMerapoäng.

Fick svar från Coops kundtjänst... "Det är viktigt att du väljer Medmera-kortet när du betalar hos Betalo och inte Mastercard".

Känns som om de inte ens har läst vad jag skrivit...

Jag har nu fått ersättning för min bagageförsening trots att det var en EB-resa.

Efter att ha pratat med ett antal personer på If, har de nu kommit fram till en ny policy (dagens ord, igår hette det beslut enligt villkor) där de kommer att betala ut ersättning även för bonusresor. Detta gäller (om jag uppfattade det rätt) fram tills nästa möte med COOP där de kommer att diskutera frågan och förtydliga villkoren. Bra gjort av If, även om det var väldigt svårt och trögt att få personalen på lägre nivåer att förstå detta. Alla jag pratade med hade i princip identiska svar och ordval. Igen upplyste om att även hotell, taxi, flygbuss etc. kunde räknas med i kostnaden för resan. En av cheferna började även svamla om att det var normalpriset för flygresan som skulle räknas som kostnad. Gemensamt för dem alla var att de var väldigt ointresserade av att hjälpa till.

Till slut hamnade jag hos en person som förstod problemet och löste det snabbt. Känner mig fortfarande väldigt tveksam till If, men ger dem kanske en chans till?

Jag har nu fått ersättning för min bagageförsening trots att det var en EB-resa.

Efter att ha pratat med ett antal personer på If, har de nu kommit fram till en ny policy (dagens ord, igår hette det beslut enligt villkor) där de kommer att betala ut ersättning även för bonusresor. Detta gäller (om jag uppfattade det rätt) fram tills nästa möte med COOP där de kommer att diskutera frågan och förtydliga villkoren. Bra gjort av If, även om det var väldigt svårt och trögt att få personalen på lägre nivåer att förstå detta. Alla jag pratade med hade i princip identiska svar och ordval. Igen upplyste om att även hotell, taxi, flygbuss etc. kunde räknas med i kostnaden för resan. En av cheferna började även svamla om att det var normalpriset för flygresan som skulle räknas som kostnad. Gemensamt för dem alla var att de var väldigt ointresserade av att hjälpa till.

Till slut hamnade jag hos en person som förstod problemet och löste det snabbt. Känner mig fortfarande väldigt tveksam till If, men ger dem kanske en chans till?
Bra att du orkade dra igenom ärendet och få tag på en vettig person!
Beroende på vad de kommer fram till på mötet med Coop så kan det vara vettigt att ge dem en chans till.

bf52eff579c8ea39dead9fa972074965.jpg

Toppen