Senaste nytt

COOP Medmera mer

Amex Elite är helt klart ett schysst alternativ men jag tycker att årskostnaden känns lite magstark. (4k?). Jag kan köra rätt mycket spend genom korten och ligger nu på ~250k på Amex. Då börjar jag naturligtvis fundera över om det är värt 4k för att få ut nästa 2-4-1.

Tack för sammanfattningen Jacob!
No problems. Man får lite annat lull-lull med Elitekortet också som gör att det är värt årsavgiften, t ex conciergeservice som ordnar fritt inträde och köföreträde till krogar och nattklubbar etc. Bättre försäkringar än mellan- och lightkortet osv. Samt icke att förglömma 0,20 poäng istället för 0,15, vilket på en spend på 250 000 kr ger 12 500 extra poäng.

Anledningen till att jag inte kör Amex där det går och Coop på resten är för att jag ändå inte kommer upp i 2-4-1 (eftersom jag inte kör Betalo genom det) och då är det bättre (för mig) att köra allt genom Coop MedMera Mer kortet och sedan växla till EB-poäng.

Nästa år däremot blir det en helt annan kalkyl och räknar med 2st 2-4-1 utan problem. :)

Är det någon annan än jag som inte fått in Betalo-poäng från slutet av juli? Pröjsade räkningar för 13 000 och pengarna har dragits. I vanliga fall brukar det gå det rätt snabbt.

Jag kan inte säga säkert men har den senaste tiden upplevt att det "saknas" poäng. Jag får sätta mig ner en dag och räkna. Vissa överföringar från Betalo har jag fått men troligtvis inte alla.....

Är det någon annan än jag som inte fått in Betalo-poäng från slutet av juli? Pröjsade räkningar för 13 000 och pengarna har dragits. I vanliga fall brukar det gå det rätt snabbt.
Jag saknar också poängen från mina senast betalade räkningar i slutet av juli. Konstigt.

Toppen