Senaste nytt

COOP Medmera mer

Hej, jag fick igår mitt Coop medmera mer och info om att koden kommer i separat försändelse. Bara att vänta med andra ord.
Men nu ska det börja samlas eurobonuspoäng så det ryker om det! Går över från Supreme Card som jag haft sen 2007, så får se till att använda alla bonuspoäng där innan jag ev. säger upp det kortet.
Vet att det pratats om olika beloppsgränser tidigare men har inte lyckats få fram någon mer exakt info.
Vad är det för gränser att betala räkningar via betalo.se utan att ringa till coop´s kundtjänst så att de kan ta bort eller höja spärren? Både gränser / betalning och om det är någon gräns som också är tidsbestämd (t.ex. x-antal 1000kr / vecka eller månad)

Har också läst tidigare att det stått att man får bonus för max 100 000kr / månad via betalo men att flera medlemmar vittnat om att den gränsen inte verkar stämma utan att det i praktiken går att få mer bonus än så.

Tack på förhand.
//Daniel
Hej Daniel!

Jag tror gränsen för spendering går runt 60 000 kr/8 dagar, sedan får man ringa kundtjänst (vardagar, dagtid) för att låsa upp kortet igen. Ska du göra stora inköp är det därför bättre att ringa innan och förvarna.
Det finns en gräns på 100 000 kr/mån via betalo, men som du säger så efterlevs den inte.

Nu har jag äntligen fått mitt Coop Medmera Mer-kort och tänkte börja betala mina räkningar via Betalo. En fråga innan jag gör det bara, måste jag sätta in pengar i förväg som täcker "räkningarna" eller kan det gå på krediten jag har på kortet. Om det går på krediten, kostar det mig något (typ som vid kontantuttag utomlands)?

Och om jag har satt in säg 10.000 kr på kortet och tar ut 10.000 i kontanter utomlands samtidigt som jag gör kortköp på +10.000kr så har jag för mig att jag inte åker på någon avgift för mina kontantuttag om jag minns rätt enligt vad jag har läst tidigare här i tråden - eller har jag drömt?

Nu har jag äntligen fått mitt Coop Medmera Mer-kort och tänkte börja betala mina räkningar via Betalo. En fråga innan jag gör det bara, måste jag sätta in pengar i förväg som täcker "räkningarna" eller kan det gå på krediten jag har på kortet. Om det går på krediten, kostar det mig något (typ som vid kontantuttag utomlands)?

Och om jag har satt in säg 10.000 kr på kortet och tar ut 10.000 i kontanter utomlands samtidigt som jag gör kortköp på +10.000kr så har jag för mig att jag inte åker på någon avgift för mina kontantuttag om jag minns rätt enligt vad jag har läst tidigare här i tråden - eller har jag drömt?
Du kan betala på betalo direkt, kostar inget extra och inga pengar behöver sättas in i förväg.

Vad det gäller uttag av kontanter så vet jag inte exakt hur det fungerar i det fall du beskriver, personligen har jag andra kort för att ta ut pengar utomlands på.

Du kan betala på betalo direkt, kostar inget extra och inga pengar behöver sättas in i förväg.

Vad det gäller uttag av kontanter så vet jag inte exakt hur det fungerar i det fall du beskriver, personligen har jag andra kort för att ta ut pengar utomlands på.
Så mina räkningar som är betalada med Betalo får jag sedan på min vanliga Medmera Mer-faktura?

Betalo räknas inte som kontantuttag, utan är som vilket kortköp som helst, så det är bara att köra på krediten. Kostar inget så länge du betalar kreditkortsräkningen i tid. Kontantuttag kostar däremot ränta från första dagen, men sätter du in pengar i förskott så betalar du ingen ränta för kontantuttagen oavsett om du gör kortköp under tiden eller ej. :)

Coop-kortet har dock bara kundtjänst vardagar dagtid, så kan vara bra att komplettera med ett kort till om man ska åka utomlands och något skulle strula...

Betalo räknas inte som kontantuttag, utan är som vilket kortköp som helst, så det är bara att köra på krediten. Kostar inget så länge du betalar kreditkortsräkningen i tid. Kontantuttag kostar däremot ränta från första dagen, men sätter du in pengar i förskott så betalar du ingen ränta för kontantuttagen oavsett om du gör kortköp under tiden eller ej. :)

Coop-kortet har dock bara kundtjänst vardagar dagtid, så kan vara bra att komplettera med ett kort till om man ska åka utomlands och något skulle strula...

Tusen tack för ett snabbt svar.

En dum fråga, varför skulle jag behöva kontakta kundtjänst?

Toppen