Avsaknaden av securecode är något av det bästa med Coop-kortet. Jag vägrar lägga tid och engergi på att hjälpa kortutställaren att minska fraud, det är inte mitt jobb.
Men det blir ditt jobb när du loggar in på kontot och ser att 92 158 kr fattas...
Avsaknaden av securecode är något av det bästa med Coop-kortet. Jag vägrar lägga tid och engergi på att hjälpa kortutställaren att minska fraud, det är inte mitt jobb.
Nej det blir deras jobb att rätta till om de skickar mig en faktura som är 92 158 kr för stor.Men det blir ditt jobb när du loggar in på kontot och ser att 92 158 kr fattas...
För övrigt så har jag problem att köpa div biljetter (buss, tåg etc.) i automater utomlands med mitt kort. Trots att automaterna har knappsats för pin-kod.
Problemet för dig är att fler och fler handlare kräver 3D-Secure och då kan du inte använda kortet alls. hotels.com är bara ett exempel och vi lär se fler...Avsaknaden av securecode är något av det bästa med Coop-kortet. Jag vägrar lägga tid och engergi på att hjälpa kortutställaren att minska fraud, det är inte mitt jobb.
Jag är inget fan av 3D-Secure, men faktum är att handlarens inlösenavtal med sin bank och/eller PSP påverkas av om handlaren accepterar alla kort, 3D-Secure med liability shift eller strikt 3D-Secure. Fler skimmade kort innebär hårdare krav från inlösaren att handlaren ska införa strikt 3D-Secure för att få behålla nuvarande inlösenkostnad...Än så länge kommer man undan med amex.
Det är ju för övrigt bara dåligt förhandlat av handlaren. Alla autentiseringar är conversion killers så ännu svårare att förstå varför någon går med på att implementera det.
Hänt mig en gång. Ett samtal till Amex och ett till polisen så är saken ur världen. Sett till arbetsinsats over tid tar jag faktiskt hellre lite stök om något hander. Så länge man inte sitter med ett debitcard känns det fine.Men det blir ditt jobb när du loggar in på kontot och ser att 92 158 kr fattas...