" Om du handlar för minst 3000 kr hos Coop i april så får du 6000 MedMera-poäng utöver din vanliga intjäning. Precis som vanligt kan poängen växlas till EuroBonus-poäng eller användas i Coops Poängshop. Erbjudandet gäller från den 1 april till den 30 april 2015, en gång per hushåll.
P.S. Dina MedMera Extrapoäng sätts in på ditt konto i slutet av maj 2015."
Borde väl innebära att handlar man för 3000 kr så borde man få 12 000 medmera-poäng vilket väl då motsvarar 1800 EB poäng om jag räknar rätt.
Jag fick också detta mail, men för mig är det 4000 MM-poäng om jag handlar för minst 2000 kr.
(jag har för övrigt inget Med Mera-kort...)
Edit: Det verkar som att man kan ändra sista siffran i länken som @Mikael S postade ovan till 1/2/3 för att få 2000/4000/6000 poäng för 1000/2000/3000 SEK.
Det verkar vara tre olika kampanjer:
Kampanj 1: Tjäna poäng på påskmaten!
Kampanj 2: Tjäna poäng på påskmaten!
Kampanj 3: Tjäna poäng på påskmaten!
Förstår inte alla som lämnar MedMera när konverteringsfaktorn sänks från 0.2 till 0.15.
Personligen anser jag att det är fortsatt minst lika bra som Amex Platinum.
Fördelar MedMera Mer
Poängintjäning - Dubbla poäng hos samtliga samarbetspartners, inte vara SAS. Handlar man dessutom på COOP kan intjäningen bli betydligt högre än så, man får dels olika erbjudande som det till påsk och dels dubblas baspoängen om man handlar för över 21K per kvartal, vilket innebär att man ganska lätt kommer upp konverteringsfaktor på 0.5 vid COOP-köp.
Betalo - Otroligt fördelaktigt att det är gratis att använda betalo.
Fungerar överallt.
Fördel Amex
2-4-1.
Som jag ser det är Amex Platinum möjligen effektivt tills man når 150K spend, därefter är MedMera Mer helt klart att föredra.