Senaste nytt

COOP Medmera mer

swadabe

Medlem
Undrar hur mycket timeshift man vågar göra. Även om Coop inte verkar ha nån koll så kanske till och med de märker om man egentligen inte pröjsat ett öre men har skaffat sig några hundra tusen Coop-poäng som man fyllt på EB-kontot med..
 

RickardG

Medlem
Kan köra lite time-shift genom att boka avbokningsbart hotellrum där man betalar i förskott.
vad händer om du gör så, växlar över poängen till EB, och sedan sätter hotellet tillbaka pengarna på kortet när du avbokar? Har du inga medmerapoäng kvar då så får du negativt poängsaldo?
 

pt98ssy

Medlem
Antagligen negativt, eller kanske +/- 0 om man har tur och systemet inte kan hantera negativa poängsaldon. Själv gör jag det bara för att fylla ut från 55k poäng till 60k poäng. Sen skifta över, avbeställa. Sen täcks de poängen ganska snabbt i April av normala inköp. Inte för att det blir så många poäng extra, men mer efter devisen "kan man, bör man".

Gör du det inom samma faktura så har du ju inga utlägg heller! Intressant fråga, för teoretiskt kan man beställa hotell, få Coop poäng, växla till SAS, åka på flygresa, avboka hotell inom en faktura.
 

swadabe

Medlem
Det dras iaf av Coop-poäng när man får en kreditering på kontot, så om man redan har poäng så tjänar man inget på det (förutom som pt98ssy skriver ovan, för att nå nästa växlingsnivå och få lite bättre växlingskurs om man har bråttom med att växla till EB och inte kan vänta till nästa jämna 20k poäng).

Om det är riktigt kasst skrivet så att man inte kan hamna på minus finns det ju en hel del potential för den vågade att ösa in EB.. givetvis med efterföljande risk att bli av med både Coopkort och EB-konto.
 

Brandten

Medlem
Kanske redan är svarat på tidigare men om jag köper något, lämnar tillbaka och får tillgodo kvitto eller kontant tillbaka (typ en tv för 10k) så kan man ju inte få avdrag. Jag menar, man kan ju köpa något och sedan ha tappat bort sitt kort så produkten inte kan krediteras tillbaka på kortet.
 

Magino

Medlem
Kanske redan är svarat på tidigare men om jag köper något, lämnar tillbaka och får tillgodo kvitto eller kontant tillbaka (typ en tv för 10k) så kan man ju inte få avdrag. Jag menar, man kan ju köpa något och sedan ha tappat bort sitt kort så produkten inte kan krediteras tillbaka på kortet.

Så kan man göra. Men att sätta det i system skulle nog klassas som bedrägligt beteende. Sen är det ju upp till var och en hur man tycker det är okej eller inte.
 

RickardG

Medlem
Det finns många kreativa lösningar som antagligen är helt lagliga, men riskerar att man får både kort och EB-konto avstängt om det vill sig illa. Det handlar nog oftast om risken för upptäckt, och den ökar allt som oftast med i vilken skala man utnyttjar ett kryphål.
 
Toppen