Senaste nytt

COOP Medmera mer

Är det någon som har fått den poängbonusen som utlovades under december månad ifall man handlade för minst 2000:- (tror det var det beloppet?) Diskussionerna gick på forumet att Coop skulle betala ut den under februari månad och månaden börjar så sakta gå mot sitt slut nu :)
Jag fick följande svar från Coops kundtjänst:

Poängen registreras ca 1- 2 månader efter ditt sista köp.
Så de kommer att registreras i slutet av februari.

Jag skaffade först vanliga medlemskortet med löfte om (? antal) poäng.
Innan poängen dök upp skaffade jag deras MedMeraMer.
Har fått "välkomstbonus" på 215 poäng för första kortet ser det ut som, sedan 1000+5000 poäng för det andra.
Måste säga att jag har dålig koll på om jag fått det jag borde få.
Inser att jag bör handla upp mig till 10000 poäng för att hinna växla till SAS innan försämringen.
Att växla 5000 Coop ger 500 SAS.
Att växla 10000 Coop ger 1500 SAS.
Jag saknar några poäng för att nå 10000.

Jag skaffade först vanliga medlemskortet med löfte om (? antal) poäng.
Innan poängen dök upp skaffade jag deras MedMeraMer.
Har fått "välkomstbonus" på 215 poäng för första kortet ser det ut som, sedan 1000+5000 poäng för det andra.
Måste säga att jag har dålig koll på om jag fått det jag borde få.
Inser att jag bör handla upp mig till 10000 poäng för att hinna växla till SAS innan försämringen.
Att växla 5000 Coop ger 500 SAS.
Att växla 10000 Coop ger 1500 SAS.
Jag saknar några poäng för att nå 10000.

För att få bästa utväxling bör du komma upp i 20 000 poäng innan du växlar in dem! Detta ger 4 000 EB-poäng.

För att få bästa utväxling bör du komma upp i 20 000 poäng innan du växlar in dem! Detta ger 4 000 EB-poäng.

Tack för tipset!

Har svårt att tro att det kommer bli möjligt innan 31/3 då försämringen träder i kraft.
Kan ju alltid göra ett försök genom att skippa Ica och köra 700 meter till till Coop... ;-)
Sen har jag inte satt mig in i hur jag betalar räkningar med mitt MMM-kort.
Blir till att lusläsa tråden samt Googla.

Det är inte svårt att betala räkningarna med betalo bara mycket osmidigare än med vanliga banken, men vad gör man inte för poängen!

Kan ju alltid göra ett försök genom att skippa Ica och köra 700 meter till till Coop... ;-)
Sen har jag inte satt mig in i hur jag betalar räkningar med mitt MMM-kort.
Blir till att lusläsa tråden samt Googla.

Betalo är (tycker jag) väldigt enkelt och smidigt och all info finns på deras sida.

För mig var det inga svårigheter att styra om de flesta räkningar från att betala via min bank till att göra det via Betalo med mitt Coop MedMeraMer. På så sätt har jag ökat på mitt EB-konto rejält.

Synd att konverteringen inom kort kommer att försämras.

Toppen