Senaste nytt

COOP Medmera mer

Hur gör jag för att köpa mer eurobonuspoäng än de 15000 (Medmera poäng) som erbjuda i poängshoppen?
Vi har 200 000 medmera poäng som vi vill växla in till eurobonuspoäng, men i shopen är största beloppet 15 000?

Om du behöver poängen nu så är det bara till att göra flera växlingar. Men om du inte har bråttom så kan du vänta ut eventuella kampanjer med bättre växelkurs. Just nu är växlingskursen 10:1 oavsett belopp.

Hur ofta blir det kampanjer? Har också ca 500,000 poäng jag skulle behöva växla.

Det har inte varit någon sådan kampanj ännu, så det är inte säkert att det kommer.

Tills nyligen har det varit mer lönande (bättre kurs) att växla en större summa. Med tiden kanske Coop märker att folk blir sittande med stora poängsummor och kommer med en kampanj för att få dessa att växla in sina poäng.

Det har inte varit någon sådan kampanj ännu, så det är inte säkert att det kommer.

Tills nyligen har det varit mer lönande (bättre kurs) att växla en större summa. Med tiden kanske Coop märker att folk blir sittande med stora poängsummor och kommer med en kampanj för att få dessa att växla in sina poäng.
Det är positivt för Coop att folk sitter med stora summor poäng, så länge ingen växlar poängen blir det inte heller en kostnad för Coop.

Visst är det väl så att giltighetstiden hos SAS börjar ticka från det att man växlar? I så fall kan det vara taktiskt att växla först när man vet att man ska använda poängen. Finns det något bäst före datum hos COOP?

Och om man växlar när Coop poängen börjar dö ut får SAS poängen ny giltighetstid, eller?
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men jag skulle tro att giltighetstiden börjar räknas från att poängen skapas hos SAS. Kollar jag på mina växlingar som jag gjort så verkar det även vara så. Dvs giltighetstiden hos Coop verkar inte ha något med giltighetstiden hos SAS att göra utan de är helt separata.

Toppen