Senaste nytt

Conrad Tokyo - erfarenheter

staff

Medlem
Det var lidt upræcist. Det skulle forståes som "sidst jeg bookede". Men har boet en del gange andre steder hvor jeg har booket Executive Room og der er jeg ikke blevet opgraderet. Men jeg må vel "pushe" lidt for en opgradering til Jr. Suite eller lignende. :)
Det kanns ju mer troligt att man blir uppgraderad fran typ Deluxe -> Exec, an fra Exec -> Jr Suite. Men det ar ju skont att garantera Exec benefits, speciellt nar man ar lowly HHG...
 
Det kanns ju mer troligt att man blir uppgraderad fran typ Deluxe -> Exec, an fra Exec -> Jr Suite. Men det ar ju skont att garantera Exec benefits, speciellt nar man ar lowly HHG...
Lige præcis. Det er normalt mit ræsonnement for at booke Exec. med det samme hvis prisforskellen er lille - ofte synes jeg det kun er nogle få hundrede i forskel.
 

staff

Medlem
Bokade nyss en King Jr Suite för JPY 21,280 (30% off suites) per natt på Hilton Shinjuku. Ett ok pris då frukost ingår.

Lade även in en request om upgrade till nästa rumskategori, så får vi se vart det bär. ;)
 

VonMögen

Medlem
Mitt absoluta favorit hotell i Tokyo (och det basta city hotell jag bott pa). Executive loungen ar fantastisk!!!

Har en uppgraderings rate pa 100% dar!

Smidig transport bade till Haneda och Narita. Krypavstand till Ginza och skulle du bli supersugen pa tonfisk tidigt pa morgonen sa ar fiskmarknaden inte langt bort...

Ett varninges finger bara... Att lugna nerverna i hotellbaren @VonMögen kan bli dyrt!

@Alx vilket/vilka av Conrads city hotell anser du vara battre?

@flying det beror på vem jag har brevid mig på ljugarbänken ...
 
Vil lige komme med en opdatering. Jeg holdt fast i min cash + points booking, jeg kiggede på en King Executive Bayview Suite, men så skulle jeg have yderligere 50K JPY op af lommen (og kan vælge den som e-standby til 20K JPY nu).
 

staff

Medlem
Heads up, @Christian R

Fann detta pa Flyertalk:

Conrad Tokyo Royal Hamarikyu Suite 80,000 yen a night - FlyerTalk Forums

banffflyr-albums-album1-picture10041-royal_hamarikuyu_suite.jpg
 
Conrad er utroligt imponerende hotel og jeg vil faktisk mene at priserne er ganske fair - selvom det er i den dyre end af hotelskalaen. Hvis man har mulighed for at lægge de ekstra penge det koster at bo på Conrad så skal man virkelig gøre det. Damn, hvor er det bare elegant.

Hilton er bestemt ikke et dårligt hotel, tværtimod tror jeg det er et af de lækreste Hiltonhotellet der findes, men Conrad slår det alligevel med længder.
 

Flyerbandit

Medlem
Hej,

funderar på att boka Conrad Tokyo för en del av familjens resa till Japan över jul och nyår.

Bokade precis Hilton Tokyo för första perioden vi har i Tokyo på flash-dealen som de kör nu.

Conrad hade blackout dates på flash-dealen för datumen vi har för vår andra period i Tokyo.


Är det någon som bott där nyligen som kan dela med sig av erfarenheter av rummen, frukosten (mycket viktigt med bra frukost) och loungen?

Reser med fru och ett barn (4 år). Har fått bekräftat från Conrad Tokyo att det inte är några problem att ta med sonen i loungen även på kvällen när det är cocktails, detta kan ju variera en del mellan olika hotell


Tack!
 
Toppen