Senaste nytt

Conrad Bali går från 5* till 3,5*

RonnieK

Medlem
Japp, stod så här att läsa i mejlet.
...you will receive two (2) “Be My Guest” certificate for a one night complimentary stay in a standard room each at a Conrad of your choice and will be valid for one year from the date of issue.

Värt att notera Conrad of your choice i meningen ovan. "Be my guest" gäller alltså valfritt hotell i samma grupp inom Hilton.
 

Ozz

Medlem
Jag sitter och spånar lite på om jag skulle kunna utnyttja dessa 2 "Be My Guest" på Conrad Maldiverna.
Jag har dessutom tillräckligt med poäng för 4 nätter där och med mina 2 cert skulle vi kunna bo sex nätter "gratis" :)
Är riktigt sugen på att testa Ithaa restaurangen som blev vald till "the most beautiful restaurant in the world" av New York Daily News 2014.
 
Kanske bara är jag som är en grinig gubbe som har orimligt höga krav, eller vad säger ni andra som varit här nyligen?
Ping: @SeaPlanePilot och @Perra
Riktigt så illa var det inte för oss.
Byggnadsarbetet vid svitpoolen/loungen var inte så kul att lyssna på. Nu hade vi inte svit så vi använde solstolarna på gräset norr om centralpoolen, vilket var den lugnaste och tystaste platsen. Gällande service på rummet tyckte vi att det överlag fungerade bra, lite slarvig städning av terrassen mot slutet men då hade hotellet också flera stora bröllop så denna städning blev säkert nedprioriterad. Minibaren använde vi inte alls. Personalen i loungen (frukost, afternoon tea och evening cocktail) upplevde vi som mycket vänlig och uppmärksam.
Vi kan tänka oss att komma tillbaka.
 

Silverfux

Medlem
Är på plats nu, och ja, hotellet har lite att jobba på.... Som nämts innan framför allt restaurangerna.... Blir nog ett längre utlägg senare men igår var minst sagt spännande så jag känner för att dela med mig lite :) Byggarebetet är nästan klart så det stör inte nämnvärt däremot stänger de RIN (japanska restaurangen) idag och fram till någon gång i december pga bygget. Igår tänkte vi då att vi skulle äta där eftersom det var sista dagen de hade öppet.... När vi kom dit var det 2 stora kinesiska sällskap som hade fylleslag, måttligt kul för oss som tänkte att vi skulle ha en romantisk middag.... Jaja vi fick vårt bord och började bläddra i menyerna men efter ca 10 min kom en servitris fram och säger att de bara har 3 rätter kvar. Vi gick direkt... Då vi tänkt att äta sushi och sashimi som nu var slut. Vi hann nästan tillbaka till rummet när en servitris hinner ifatt oss (samma som tidigare) med andan i halsen frågar hon om vi vill cancelera vår middagsbokning! Smått komiskt eftersom vi då har lämnat restaurangen och hunnit promenera över 5 min :). Vi förklarade att vi inte var nöjda med ljudnivån och att det inte fanns så mycket mat att välja på.... Hon verkade förstå och ursäktade sig att det inte var till vår belåtelse. Vi hade tänkt gå tillbaka till rummet och bara beställa en clubsandwich men efter att ha pratat lite med henne gick vi till 8 degrees south istället. Där var maten bra men servicen märklig. Vi kom ju dit ganska sent så det var ganska glest med folk, vi frågade om ett bord och de skulle duka fram ett. Vi pekade på ett av borden vid fönstren och sa att vi ville sitta där (fanns minst 4 lediga) fick då svaret att vi fått ett bord nära köket och skulle sitta där.... Efter 5 min dividerande, pustade och stönade hovmästarn och han gick med på att duka upp åt oss vid fönstren... Vi beställde, fick vår mat och diskuterade kvällen.... Maten var bra men mycket små detaljer som missas, fylla på vatten, fråga om mer vin, mer bröd, är vi nöjda etc. Verkar inte finnas något servicetänk över huvudtaget. Inte riktigt ok med de priserna.... Kommer en längre recention om hela vistelsen senare :)
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Mediana

Medlem
Efter att ha läst allt det här skulle jag bli tokig. Hoppas att de rycker upp sig men med tanke på att det har gått ett par månader och inte mycket har hänt tvivlar jag på det. Tack för uppdateringen Silverfux.
 

KiMeister

Medlem
Allt som står i den här tråden är ju fullständigt oacceptabelt för ett hotell som utger sig för att hålla 5-stjärnig standard.

Jag hade fått ett sammanbrott om jag råkade ut för ovanstående servicemässiga genomklappningar, framförallt i restaurangerna. Jag hoppas verkligen Hilton har vett nog att ge rimliga kompensationer. Och därefter utbildar personalen eller avvecklar skräpet.
 

Ozz

Medlem
Är på plats nu, och ja, hotellet har lite att jobba på.... Som nämts innan framför allt restaurangerna.... Blir nog ett längre utlägg senare men igår var minst sagt spännande så jag känner för att dela med mig lite :) Byggarebetet är nästan klart så det stör inte nämnvärt däremot stänger de RIN (japanska restaurangen) idag och fram till någon gång i december pga bygget. Igår tänkte vi då att vi skulle äta där eftersom det var sista dagen de hade öppet.... När vi kom dit var det 2 stora kinesiska sällskap som hade fylleslag, måttligt kul för oss som tänkte att vi skulle ha en romantisk middag.... Jaja vi fick vårt bord och började bläddra i menyerna men efter ca 10 min kom en servitris fram och säger att de bara har 3 rätter kvar. Vi gick direkt... Då vi tänkt att äta sushi och sashimi som nu var slut. Vi hann nästan tillbaka till rummet när en servitris hinner ifatt oss (samma som tidigare) med andan i halsen frågar hon om vi vill cancelera vår middagsbokning! Smått komiskt eftersom vi då har lämnat restaurangen och hunnit promenera över 5 min :). Vi förklarade att vi inte var nöjda med ljudnivån och att det inte fanns så mycket mat att välja på.... Hon verkade förstå och ursäktade sig att det inte var till vår belåtelse. Vi hade tänkt gå tillbaka till rummet och bara beställa en clubsandwich men efter att ha pratat lite med henne gick vi till 8 degrees south istället. Där var maten bra men servicen märklig. Vi kom ju dit ganska sent så det var ganska glest med folk, vi frågade om ett bord och de skulle duka fram ett. Vi pekade på ett av borden vid fönstren och sa att vi ville sitta där (fanns minst 4 lediga) fick då svaret att vi fått ett bord nära köket och skulle sitta där.... Efter 5 min dividerande, pustade och stönade hovmästarn och han gick med på att duka upp åt oss vid fönstren... Vi beställde, fick vår mat och diskuterade kvällen.... Maten var bra men mycket små detaljer som missas, fylla på vatten, fråga om mer vin, mer bröd, är vi nöjda etc. Verkar inte finnas något servicetänk över huvudtaget. Inte riktigt ok med de priserna.... Kommer en längre recention om hela vistelsen senare :)
Verkar inte hänt så mycket sedan vi lämnade för drygt två månader sedan, känner igen din beskrivning i inlägget.
 
Toppen