Senaste nytt

"Connecting Norway" - en norgehistoria med långt kvar till poängen...

Stefan62

Medlem
Uppdatering 2016-02-22

Fungerade ännu en gång - det verkar stabilt!

Självklart hann jag med ca 30 minuter i loungen under tullklareringen!
 
A

Aurora

Guest
Har brukt connecting norway et antall ganger nå, har aldri hatt noen problemer. 100% hitrate med alskens forskjellige boardingpass, routings og kreative notater i bookingene mine :) Så jeg kan ikke annet enn å være fornøyd med opplegget.
 

olo

Medlem
Självklart hann jag med ca 30 minuter i loungen under tullklareringen!
Bra att det går framåt, men jag undrar vad tulltjänstemännen gör under dessa 30 minuter. Det kan ju inte ta 30 minuter att klarera ett intra-skandinavien-plan..?
Öppnar de och tittar i alla väskor? Eller har en också en lounge att sitta i? ;)
 

Dr. Miles

Expert
Bra att det går framåt, men jag undrar vad tulltjänstemännen gör under dessa 30 minuter. Det kan ju inte ta 30 minuter att klarera ett intra-skandinavien-plan..?
Det beror på bemanningsnivån.
Säg hypotetiskt att det är bara två personer som jobbar och det kommer flera plan samtidigt. Då kan det ta 30 minuter eller ännu längre.
Jag tror att det var någon svensk minister som sa "Norge är sista....". ;)
 

Dr. Miles

Expert
Men det är Svenskar som arbetar på Gardemoen så det borde vara effektivt....
Jag vet t ex att svenskar som jobbar på groundhandling på Arlanda och priotaggade väskor kommer sällan bland de första...
Jag vet också att det finns några svenskar som jobbar på groundhandling på Köpenhamn Kastrup men det tar 30 - 60 minuter för att få väskan när man har landat med en long haul flight...
 
Toppen