Senaste nytt

"Connecting Norway" - en norgehistoria med långt kvar till poängen...

Har jag fattat rätt att man numera går ner i utlandsdelen och sedan går igenom de nya dörrarna när man ska till inland?

Om jag förstod det rätt senast - av planet, följ gula skyltar "transfer" / gröna skyltar "connecting Norway" ner i utlandsdelen och bort förbi trappan som går upp till loungerna.

image.jpeg

Därefter kommer man in i inrikesdelen utan att passera någon säkerhetskontroll.

Om det fungerar...

Jag blev ombokad till resa via Oslo från direktflyget som jag var bokad ursprungligen.
Jag frågade check in agent på Arlanda om jag behöver att hämta bagage i Oslo och sedan checka in det igen.
Hans svar var, nej, jagbehöver inte att hämta bagage och han var övertygad att min väska skickas vidare till Stavanger.

Frågan är, ska jag följa "Connecting Norway" skylten i detta fall?
Jag har incheckay bagage, men det ska skickas vidare till Stavanger sa check in agenten ju. :confused:

Jag blev ombokad till resa via Oslo från direktflyget som jag var bokad ursprungligen.
Jag frågade check in agent på Arlanda om jag behöver att hämta bagage i Oslo och sedan checka in det igen.
Hans svar var, nej, jagbehöver inte att hämta bagage och han var övertygad att min väska skickas vidare till Stavanger.

Frågan är, ska jag följa "Connecting Norway" skylten i detta fall?
Jag har incheckay bagage, men det ska skickas vidare till Stavanger sa check in agenten ju. :confused:

Du ska följa skyltarna till "Connecting Norway", men inte gå igenom dörrarna förrän Din flight är "klar-markerad" på skärmarna bakom Dig! (Se fotot i inlägg ovan.)

Om Din flight inte kommer upp så ska Du gå till höger om dörrarna och göra som vanligt.

Du ska följa skyltarna till "Connecting Norway", men inte gå igenom dörrarna förrän Din flight är "klar-markerad" på skärmarna bakom Dig! (Se fotot i inlägg ovan.)

Om Din flight inte kommer upp så ska Du gå till höger om dörrarna och göra som vanligt.
Tack för infon.

Så här ser skyltningarna ut på utrikes sida av airside på Oslo Gardermoen.
rps20160118_104157.jpg
rps20160118_104212.jpg

Och så här ser det ut vid utgången till Connecting Norway (som ligger på andra sidan av Taxfree).
rps20160118_104230.jpg

Sedan invänta tills din inkommande flight blir "Ready".
(I mitt fall är SK 483 från Stockholm)
rps20160118_104246.jpg

Toppen