Senaste nytt

Club Carlson points eller Eurobonus poäng?

Om du tror att iaf 25% av dina hotellnätter eller så kan hamna på CC-hotell så skulle jag säga att det definitivt är värt det.
Problemet är väl att om det handlar om tjänsteresor så är det ofta någon annan som bestämt destinationen, och glömt ta med i beräkningen att bara ta emot kunder i städer som har rätt hotellkedjor!
Jag bestämmer och bokar själv alla resor, så jag kan nog bo iaf 90% på ett CC-hotell.

40 nätter radisson får man ju rätt bra antal frinätter på dock :) Jag bor ju mer än det dubbla så sprider kärleken lite!
Glömde räkna med de privata nätterna som kanske är 10-15 per år :), då blir det ju plötsligt en del som du säger

Ett ytterligare tillägg är ju t.ex. att man tjänar poäng i tjänsten på olika Club Carlson-anslutna hotell men under inga som helst omständigheter har lust att bo så trist när man reser privat. Då kan det ju vara en idé att konvertera CC-poängen till Eurobonuspoäng.
Tycker att de Radisson jag bott på hittills har varit riktigt bra, men det finns säkert bottennapp inom CC åxå. Förlitar mig en del på TripAdvisor-betyget

Känns spontant som att jag borde ta CC-poängen istället. Risken är nog stor att jag förlorar mycket i konverteringen till EB.

Helt klart CC poäng om du kan bo 90% där.
De flesta av hotellen i Norden och Europa som jag bott på är helt OK :)
Glöm inte hålla koll på alla kampanjer och promotions så kan du få en hel del extra poäng!

Jag bestämmer och bokar själv alla resor, så jag kan nog bo iaf 90% på ett CC-hotell.

Glömde räkna med de privata nätterna som kanske är 10-15 per år :), då blir det ju plötsligt en del som du säger

Tycker att de Radisson jag bott på hittills har varit riktigt bra, men det finns säkert bottennapp inom CC åxå. Förlitar mig en del på TripAdvisor-betyget

Känns spontant som att jag borde ta CC-poängen istället. Risken är nog stor att jag förlorar mycket i konverteringen till EB.

Helt klart CC poäng om du kan bo 90% där.
De flesta av hotellen i Norden och Europa som jag bott på är helt OK :)
Glöm inte hålla koll på alla kampanjer och promotions så kan du få en hel del extra poäng!

Tack för tipsen! Har bytt till CC poäng nu. Hittade några bra sidor som har koll på alla promos som körs, lätt att miss annars.

Men det är ju skillnad på att växla Carlsonpoäng mot Eurobonuspoäng, 10:1?,
och att välja att få ett fast antal Eurobonuspoäng direkt.
I det senare fallet har de väl haft erbjudanden där man fått ändå upp till 2.000 Eurobonuspoäng/per natt.
Det är ju en mycket bra utdelning om man bor på billigt hotell.

Men det är ju skillnad på att växla Carlsonpoäng mot Eurobonuspoäng, 10:1?,
och att välja att få ett fast antal Eurobonuspoäng direkt.
I det senare fallet har de väl haft erbjudanden där man fått ändå upp till 2.000 Eurobonuspoäng/per natt.
Det är ju en mycket bra utdelning om man bor på billigt hotell.

Jag tror det är typ 10:1, vilket var det som gjorde mig osäker på vad som var mest fördelaktigt.
Jag har fått 500 poäng per natt när jag bott på Radisson tidigare, så nu får jag både EB och CC poäng. Dessutom, betalar jag m AMEX EB så där blir det ju lite poäng åxå. :)

• Gilla
Reactions: JAK
Det som är bra är att du behöver inte bestämma om du vill ha hotell eller flygpoäng på förväg. Samla CC poäng, och om du någon gång behöver flygpoäng kan du konvertera genom CC hemsida - då har du mest flexibilitiet. Önskar att alla hotellkedjor hade samma system faktiskt.
..och har man alldeles för många poäng kan du konvertera till presentkort (dålig växelvaluta, men bättre än ingenting)

Det som är bra är att du behöver inte bestämma om du vill ha hotell eller flygpoäng på förväg. Samla CC poäng, och om du någon gång behöver flygpoäng kan du konvertera genom CC hemsida - då har du mest flexibilitiet. Önskar att alla hotellkedjor hade samma system faktiskt.
..och har man alldeles för många poäng kan du konvertera till presentkort (dålig växelvaluta, men bättre än ingenting)

OK, så man kan konvertera i efterhand alltså? Då är ju saken biff! Har inte utforskat alla medlemssidorna ordentligt uppenbarligen.
Känns spontant som att CC är ett bra val generellt för mig som reser mkt inom Norden, men vill kunna använda poängen i övriga världen.

Toppen