Sebastian Lauterbach
Medlem
Om du tror att iaf 25% av dina hotellnätter eller så kan hamna på CC-hotell så skulle jag säga att det definitivt är värt det.
Jag bestämmer och bokar själv alla resor, så jag kan nog bo iaf 90% på ett CC-hotell.Problemet är väl att om det handlar om tjänsteresor så är det ofta någon annan som bestämt destinationen, och glömt ta med i beräkningen att bara ta emot kunder i städer som har rätt hotellkedjor!
Glömde räkna med de privata nätterna som kanske är 10-15 per år40 nätter radisson får man ju rätt bra antal frinätter på dockJag bor ju mer än det dubbla så sprider kärleken lite!
Tycker att de Radisson jag bott på hittills har varit riktigt bra, men det finns säkert bottennapp inom CC åxå. Förlitar mig en del på TripAdvisor-betygetEtt ytterligare tillägg är ju t.ex. att man tjänar poäng i tjänsten på olika Club Carlson-anslutna hotell men under inga som helst omständigheter har lust att bo så trist när man reser privat. Då kan det ju vara en idé att konvertera CC-poängen till Eurobonuspoäng.
Känns spontant som att jag borde ta CC-poängen istället. Risken är nog stor att jag förlorar mycket i konverteringen till EB.