Senaste nytt

Club Carlson points eller Eurobonus poäng?

Blev statusmatchad EBD -> Gold Elite i veckan och såg att man kunde konvertera sina CC poäng automatiskt till EB poäng. Ska jag spara CC-poängen jag får ihop framgent och använda till nätter etc, eller använda EB poäng för flyg/hotell etc? Bor ca 40 nätter och har ca 100 flygningar per år. Kan inte bestämma mig!

Vad skulle ni säga är smartast?
 
Blev statusmatchad EBD -> Gold Elite i veckan och såg att man kunde konvertera sina CC poäng automatiskt till EB poäng. Ska jag spara CC-poängen jag får ihop framgent och använda till nätter etc, eller använda EB poäng för flyg/hotell etc? Kan inte bestämma mig!

Vad skulle ni säga är smartast?
Om det är smartast vet jag inte men jag kör på CC-poäng då jag upplever att det är ganska bra värde att boka nätter med dem. Men någon har säkert räknat på det.
 

Thornado

Medlem
Jag tycker sällan det är smart att konvertera poäng eller kreditera hotell till flygpoäng. Det finns givetvis undantag, men min grundregel är alltid att kreditera hotell till hotellprogram och flyg till flygprogram.

Rent generellt håller jag med. Undantaget skulle jag säga är om man vet att man kommer att bo så pass sällan på den kedjan att man aldrig kommer få ihop nog med poäng för att använda dem till något vettigt.
Om du tror att iaf 25% av dina hotellnätter eller så kan hamna på CC-hotell så skulle jag säga att det definitivt är värt det.
 

mha321

Medlem
Då skulle jag säga att man gjort ett dåligt val redan när man bokade hotellet...
Problemet är väl att om det handlar om tjänsteresor så är det ofta någon annan som bestämt destinationen, och glömt ta med i beräkningen att bara ta emot kunder i städer som har rätt hotellkedjor!
 
Toppen