2-4-1 sidan har ju varit ganska så välgömd det senaste året också, så det var inte oväntat. Men olyckligt, jag kommer sakna sviter i Tallinn för €50 natten.Trist "utveckling"! Men känns som om detta varit på gång ett tag... Tycker det blivit allt svårare att boka under de senaste två åren, i alla fall på mina destinationer.
Jag har idag kommit på mig själv att boka (privat) hotell utefter plånboken och inte utefter "det ska vara Radissonhotell", just för att borttagandet av 2-4-1 gjort att jag inte känner det maniska behovet av lojalitet längre.
I alla fall för mig har de bitit sig i svansen här.
Även här var det Malta: Blev ett hotell för €55/natt i stället för Radisson €140/natt. Hade jag lyckats klämma in exempelvis lör/sön för en 2-4-1 på Radisson så hade jag ju bott där hela veckan sedan.Av någon anledning håller jag med. Att ta bort denna förmån, trots att jag inte använder den så ofta, har gjort att jag nyligen bokat Scandic i Stockholm och Westin på Malta - två resemål där Radisson har rätt bra hotell med liknande pris. Känner inte samma lojalitet längre, så varför inte vara lite otrogen då?
Rätta mig om jag har fel men om man är lojal, dvs innehar status hos tex Club Carlsson så blir ju fördelen att man (oftast) blir uppgraderad när man checkar in. Har man ingen status hos Scandic och bokar där för att det var samma pris så blir det ju i teorin en förlustaffär, förutsatt att man blir uppgraderad hos Radisson då.Av någon anledning håller jag med. Att ta bort denna förmån, trots att jag inte använder den så ofta, har gjort att jag nyligen bokat Scandic i Stockholm och Westin på Malta - två resemål där Radisson har rätt bra hotell med liknande pris. Känner inte samma lojalitet längre, så varför inte vara lite otrogen då?