Senaste nytt

Club Carlson Gold förmån: 2-4-1 & 4-4-2 rabatt

jerixon

Medlem
Helt klart den bästa förmånen som CCG enligt mig :)
Skulle bott på Radisson red nästa vecka i Bryssel men lite strul med logistiken och tider så blir det Best Western i Aalst då det är smidigt och nära till kontoret!




Bodde på Radisson Red i Bryssel nu i helgen. Fredag - Söndag.

Med 2-4-1-raten och inkl alla stadsskatter och dylikt så blev kostnaden €210 för 2 rum.
Alltså €52.5 per rum och natt.

Jag diggar verkligen denna förmånen som CCG!
 

palmen

Moderator
Bodde på Radisson Red i Bryssel nu i helgen. Fredag - Söndag.

Med 2-4-1-raten och inkl alla stadsskatter och dylikt så blev kostnaden €210 för 2 rum.
Alltså €52.5 per rum och natt.

Jag diggar verkligen denna förmånen som CCG!
Visa betalade 150€ per rum och gick frukost på radison blu i Bryssel. Helt ok pris det också.
 

FFlash

Medlem
Bodde på Radisson Red i Bryssel nu i helgen. Fredag - Söndag.

Med 2-4-1-raten och inkl alla stadsskatter och dylikt så blev kostnaden €210 för 2 rum.
Alltså €52.5 per rum och natt.

Jag diggar verkligen denna förmånen som CCG!

Jag har precis likadan case på kommande. :)

För mig 2-4-1 är varför jag fortsätter med CC, bästa förmånen helt klart! Poängintjäning är dålig numera, om det inte finns promo på gång
 

jerixon

Medlem
Tycker tvärt om.
Man får i mitt tycket mycket poäng med club carlson även om det ej är promo på gång.
Naturligtvis var "det bättre förr" men jämfört med många andra program tycker jag det är bra value.
Sen har de ju promos för det mesta dessutom. Har ju varit ett enda långt promotion race hela året.
Tror nog att mitt snitt för intjänade poäng per natt med alla promos iår är runt 9.000 och det är mer än rimligt.


Jag har precis likadan case på kommande. :)

För mig 2-4-1 är varför jag fortsätter med CC, bästa förmånen helt klart! Poängintjäning är dålig numera, om det inte finns promo på gång
 

FFlash

Medlem
Tycker tvärt om.
Man får i mitt tycket mycket poäng med club carlson även om det ej är promo på gång.
Naturligtvis var "det bättre förr" men jämfört med många andra program tycker jag det är bra value.
Sen har de ju promos för det mesta dessutom. Har ju varit ett enda långt promotion race hela året.
Tror nog att mitt snitt för intjänade poäng per natt med alla promos iår är runt 9.000 och det är mer än rimligt.

Kanske det, men jag jämför vad jag får annanstans.
Jag brukar räkna med 5 nätter för 1 bonusnatt och Carlson knappt kvalar det, medans IHG brukar ge mig 1 bonusnatt per stay :) när man gör rätt. Kanske jag gör fel med Carlson ;) näe det har nog blivit värre sedan de höjde ribban och flera ställen kräver 50000p för bonusnatt
Sämre blev det också med Choice när det höjde bonuskraven.
Ännu värre är det med Hilton om man inte har koll på promopoints...men där gör jag kanske ännu mer fel :D
 

jerixon

Medlem
IHG är säkert bättre på många sätt, men när jag jämför med de program jag testat så tycker jag Club Carlson har givit bra utdelning.
Som sagt har jag fått i runda slängar 9000 poäng per natt iår, och runt 450.000 Club Carlson poöng totalt.
Bor tyvärr oftast i Norden när jag jobbar, och då finns det lite mindre att välja på :/

Kanske det, men jag jämför vad jag får annanstans.
Jag brukar räkna med 5 nätter för 1 bonusnatt och Carlson knappt kvalar det, medans IHG brukar ge mig 1 bonusnatt per stay :) när man gör rätt. Kanske jag gör fel med Carlson ;) näe det har nog blivit värre sedan de höjde ribban och flera ställen kräver 50000p för bonusnatt
Sämre blev det också med Choice när det höjde bonuskraven.
Ännu värre är det med Hilton om man inte har koll på promopoints...men där gör jag kanske ännu mer fel :D
 
Toppen