Har fått ett medlemskort från CC men undrar har de olika färger för statuskorten, det står inte Gold på kortet vad jag kan se...
Ja det är färgen som skiljer. Upp till och med gold är vit bas med statusfärgen som ett mönster på. CCC är svart
Har fått ett medlemskort från CC men undrar har de olika färger för statuskorten, det står inte Gold på kortet vad jag kan se...
Ja det är färgen som skiljer. Upp till och med gold är vit bas med statusfärgen som ett mönster på. CCC är svart
Ska bo tre nätter på Radisson Martinique i NY i mars. Givetvis skall jag därför skaffa mig Club Carlson. Håller på och reggar kontot för fullt just nu. Något speciellt att tänka på? Ser att man (valbart) kan fylla i en kampanjkod. Vad kan det vara? Några andra "stalltips"? Jag är EBG, kör de fortfarande statusmatchning?
Ska bo tre nätter på Radisson Martinique i NY i mars. Givetvis skall jag därför skaffa mig Club Carlson. Håller på och reggar kontot för fullt just nu. Något speciellt att tänka på? Ser att man (valbart) kan fylla i en kampanjkod. Vad kan det vara? Några andra "stalltips"? Jag är EBG, kör de fortfarande statusmatchning?
1. Se till att statusmatcha (se denna tråd) till CCG. Väldigt enkelt.
2. Håll koll på de väldigt förmånliga kampanjer som CC erbjuder då och då (t.ex. trippla poäng just nu) och registrera dig för sådana på CCs hemsida.
3. Fundera på om du vill konvertera poängen till något flygbolag och vilket som är lämpligast för dig. Det går enkelt att ordna online på CCs hemsida och går att ändra när som helst.
4. Boka hotellrum online via CCs hemsida. Då får du onlinebokningsbonus på 2k poäng vilket alltid är något.
Et par tips:
- De har en bookingkode som heter "BEST", den gir bedre priser. Tror det er ment for å "returning customers", men kan være verdt å ta en sjanse.
- Martinique gjør mye prisendringer så følg med ofte for å rebooke (Tips: endre antall personer i rommet) hvis prisen går ned.
Tack, just denna bokning är för en grupp och är bokad genom resebyrå, så priset är fix. Men funkar det bra kan det bli fler "riktiga" bokningar framöver.
Don't shoot the messenger nu men då får du nog inga poäng för vistelsen! Om den är bokad via resebyrå.![]()
Jodå, om jag bokar hotellet via min resebyrå så får jag visst poäng, åtminstone om jag betalar rummet på plats. Om det är pre-paid så kanske det är en annan sak....