Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Detta verkar variera lite från tjänst till tjänst. Hos min nätmäklare står det "Om du själv önskar handla i teckningsrätterna kommer du att kunna göra det till och med den 13 maj 2014." så det kan vara värt att dubbelkolla vad som gäller hos just din mäklare/bank.
Efter emissionen är klar kommer väl troligen kurs sjunka eftersom det totala aktiekapaitalet späds ut...
OT: Aktiekapitalet ökar vid en nyemission. Däremot minskar aktiens kvotvärde för Rezidor då introduktionskursen var 52 kr. Sedan är det väldigt sällan aktiekursen är direkt proportionell mot aktiekapitalet eller dess kvotvärde. Aktiekursen speglar framtiden, hur nu det går till väga :confused:

Detta verkar variera lite från tjänst till tjänst. Hos min nätmäklare står det "Om du själv önskar handla i teckningsrätterna kommer du att kunna göra det till och med den 13 maj 2014." så det kan vara värt att dubbelkolla vad som gäller hos just din mäklare/bank.

Efter emissionen är klar kommer väl troligen kurs sjunka eftersom det totala aktiekapaitalet späds ut...

De uppgifter som jag citerade kommer ur prospektet och bör gälla för alla (Detta kommer från sida 24, "Central försäljning av överskjutande teckningsrätter"). Det är fritt att handla med TR men då med courtage. Den automatiska försäljningen jag talade om var enbart avseende de udda TR som uppstår. Gick in och kollade nu och mina två udda TR var bortbokade.

Jag har tecknat upp mig (har ingen jättepost så det var inte mycket pengar), men det blir intressant att se hur det går framöver. Kortsiktigt hänger det nog mycket på hur det nu utvecklas i OSS-länderna med tanke på exponeringen där.

Last edited:
Det är möjligt att detta redan finns besvarat i tråden men den är extremt lång och svårsökt så jag ber om ursäkt på förhand

THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits

Står att man
1. Rezidor invites its shareholders, that own a minimum of 200 shares, to join our guest loyalty programme, Club CarlsonSM, with a direct entry to the Gold Elite level -

Gäller uppgradering till gold alltså bara om man inte är medlem sedan tidigare? Jag har haft statusmatchad gold och är nu nedflyttad till silver som jag fått genom antal nätter

2. "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.

På vissa ställen på forumet görs gällande att guldförmånen för aktieägare gäller så länge man är aktieägare, men så är alltså inte fallet?

Det är möjligt att detta redan finns besvarat i tråden men den är extremt lång och svårsökt så jag ber om ursäkt på förhand

THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits

Står att man
1. Rezidor invites its shareholders, that own a minimum of 200 shares, to join our guest loyalty programme, Club CarlsonSM, with a direct entry to the Gold Elite level -

Gäller uppgradering till gold alltså bara om man inte är medlem sedan tidigare? Jag har haft statusmatchad gold och är nu nedflyttad till silver som jag fått genom antal nätter

2. "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.

På vissa ställen på forumet görs gällande att guldförmånen för aktieägare gäller så länge man är aktieägare, men så är alltså inte fallet?

Jag var silver, och blev uppflyttad till guld,

Som jag tolkat det, behöver man uppvisa att man fortfarande äger aktier på årlig basis för att bibehålla sin guldstatus.

Nu köpte även jag 200 aktier, har högsta status på Best Western, Accor och Scandic men det räcker inte. Förhoppningsvis ökar värdet så det blir en ok affär i slutändan.

Tack för era svar. Har köpt aktierna nu också att fick svar att jag skulle bli uppgraderad inom 10 dagar

Kan rapportera att uppgraderingen gjordes 14 dagar efter att jag mailat första gången. Har inte fått själva kortet än

Toppen