Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Köpte en drös Rezidor aktier över 200 st, För någon vecka sedan.
Har mailat på både svenska "goldpoints" adressen och engelska "investor relationship" adressen men inte fått svar från någondera,
Annat än auto reply att dom mottagit mitt mail. Hur lång har processen varit för Er andra som köpte aktier den senaste tiden?

Jag mailade svenska adressen på svenska för någon vecka sedan. Det tog ett par dagar innan jag fick svar och blev uppgraderad.

Köpte också 200 aktier för någon vecka sedan. Sedan dess har dom sjunkit för varje dag så igår sålde jag dom utan att ha uppgraderat. Köpte istället upgradering på ebay på Hilton till Guld för $35, billigare pris med tanke på aktieförlusten hos Rezidor.

Köpte också 200 aktier för någon vecka sedan. Sedan dess har dom sjunkit för varje dag så igår sålde jag dom utan att ha uppgraderat. Köpte istället upgradering på ebay på Hilton till Guld för $35, billigare pris med tanke på aktieförlusten hos Rezidor.
Aktier är inte en förlust förrän man har sålt sitt innehav.

Club Carlson Gold har du år efter år men Hilton Guld har du bara ett år om du inte samlar tillräckligt många stays/nights, samt att du riskerar att bli av med det vid tex en audit.

Även om aktien blir i princip värdelös, så är det ett billigt guldkort skulle jag säga!

Värdelös? Jag lade en köp order på 36.00 och en på 36.40, den senare gick igenom, utvecklingen på aktien ser mycket bra ut. Ligger redan +100 SEK på mindre än en veckas utveckling. Ser man sedan på utvecklingen för Rezidor Group så är det inte otänkbart att den är uppe i 42 SEK inom ett år.

Jag påstår inte att den är värdelös - jag ligger själv plus! Men även om den blir värdelös så är det fortfarande ett bra och billigt sätt att skaffa CCG.

Jag köpte 2000 st på 37 kr och tänkte behålla placeringen ca 5 år så om de dyker några kronor nu är inte hela världen. Det låter som att du hade en betydligt kortare tanke med ditt köp.

Håller med om att det är en bra investering oavsett hur det går med aktien så länge man behåller statusen med 200 st. Både jag och frugan har 233 st med inköpspris på 25 respektive 37kr vilket har gett (o)väntad utdelning med råge... :)

Återuppgraderade i förra veckan genom ett mail. Hanteringen gick på tre dagar vilket jag tycker är ok. (De återkopplade redan på andra dagen och bad om skärmdump som visade aktuellt innehav.

Toppen