Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Jag fick avslag på min bokning på Radisson Blu Plaza Bangkok då jag råkat välja olika rumskategorier (dubbelsäng, respektive king size). Jag bokade om och valde samma kategori som på hotels.com och skickade in igen den 7:e september. Har ännu inte hört något från dem. Hur lång tid brukar det ta att få svar?

Det var ett tag sedan jag försökte mig på att använda den här garantin nu eftersom de är så slingriga. Därför har jag mest använt points + cash-bokningar. (I Bangkok ville jag dock boka ett rum i högre kategori än standardrummet varpå det inte funkar med points + cash).

Om du inte får svar direkt kan du nog kallt räkna med att de sitter och väntar på att den billigare rate:n ska försvinna, så att de inte längre kan verifiera den.

Ja, det är ju det jag befarar.. Har en matchning för Radisson Blu Phuket också, som jag skickade in samtidigt som min första Bangkok-matchning, som jag inte heller fått något svar på. Däremot Bangkok-matchningen som de enkelt kunde avslå fick jag ju så klart besked om efter bara någon dag.

Jag får väl skicka igen medan priset fortfarande finns kvar och tjata lite.

Ja, det är ju det jag befarar.. Har en matchning för Radisson Blu Phuket också, som jag skickade in samtidigt som min första Bangkok-matchning, som jag inte heller fått något svar på. Däremot Bangkok-matchningen som de enkelt kunde avslå fick jag ju så klart besked om efter bara någon dag.

Jag får väl skicka igen medan priset fortfarande finns kvar och tjata lite.
Jag har haft liknande problem med att min claim inte kom fram. Jag ringde deras callcenter och de kan söka på din mailadress för att se hela ärendet.

Helt riktigt @Najk.
I början på året hade de Carlson någon glitch så hotels.com låg 100kr lägre rakt över när jag hade ett gäng nätter på Waterfront planerade. Bokade av och om, och hade inga som helst problem att claima BRG med screenshots i rätt valuta från Hotels.com.

Totalt 8 nätter så blev en ganska hyfsad besparing.

Toppen