Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Nu kom den första responsen. Negativ, såklart.

"Dear Mr. erc

Thank you for submitting your Best Online Rate Guarantee Form (Radisson Blu Milan)

We appreciate your submission of a best online rate guarantee form. At this time, we are unable to honor the claim as the rate found on www.otelc.com is quoted in U.S. dollar and not the local currency of the hotel.

Per our Best Online Rate Guarantee terms and conditions, if a rate is found on another website that is lower than the best available rate on our brand website, customer service must be able to confirm that the rate is for the same date(s), the same room type, the same number of guests and the same hotel. Exchange rates will not be considered.

www.otel.com quote in Euro however they charge in USD. (screen shots attached)

Thank you for allowing us the opportunity to assist you."


Jag kontrade givetvis med mina egna screenshots där det absolut inte står något om att otel.com debiterar i USD. Priset anges i EUR - inget annat.

När skillnaden är EUR405 på clubcarlson.com och EUR150 på otel.com handlar skillnaden sannerligen inte om valutabaserade avrundningsdifferanser... :)
 
Fick min claim godkänd. Då min Jennifer gått för dagen fick jag nöjet att prata med en svensk supervisor i Dublin. De 405 euros Radisson ville ha blev 114. För två rum i Milano under Italiens F1-lopp. Dessvärre kom det nyss ett mail med adjustment confirmation där priset fortfarande är oförändrat. Blir ett snabbt samtal i morgon bitti igen.
 
Hemkommen efter resan och kan bekräfta att priset verkligen blev EUR114 för två rum. Som blev två sviter. Tackar tackar. Slutet gott, allting gott.
 
Man får be att gratulera då helt enkelt! Jag har aldrig lyckats prismatcha mot otel.com. Alltid hittar det något kryphål som gör att det inte går att utnyttja.
 
Gjorde en Best Online Rate claim igen och möttes givetvis av motstånd. Den här gången var valutan korrekt - men avbokningsmöjligheterna var mer generösa hos tredjeparten. Alltså - inte exakt likadan produkt. Claim avfärdad.

Så - nu blir det en 12-nätters bokning genomförd genom otel.com istället... Besparing på SEK3500 och förlust av ca 50000 poäng. Tror jag tänker rätt...
 
Jag gjorde ett BRG claim häromdagen på Radisson Blu Lissabon. Hade hittat en lägre rate med samma avbokningsvillkor som dessutom inkluderade frukost. Skickade in min claim för en Bed & Breakfast rate då denna bäst motsvarade villkoren hos priset på den andra hotellsidan. Fick svar en dag senare om att mitt claim inte var giltigt då jag hade bokat en Bed & Breakfast rate som den ansåg vara en package rate. Mycket löjligt i min mening då i princip alla hotell erbjuder frukost som tillval vid bokning.
 
Toppen