Senaste nytt

Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

För mig gick det så här senat:

Dear Mr. Edqvist,
>
> Thank you for taking the time to write.
>
> Unfortunately, even when changing the currency on olotels.com, they
will
> bill you for your reservation in Euros. Unfortunately, per the terms
> and conditions of our best rate guarantee, the rate must be bookable
and
> billed in the local currency of the hotel. As olotels.com only
charges
> in Euros, we will be unable to honor this claim.
>
> Thank you for allowing us the opportunity to assist you.
>
> Regards,
>
> ........................................

Hello,
A most interesting answer since, when booking the Alcron on CC.com, the
curency shown AND billed is in Euros.

So I beg to differ and ask You humbly too look on this again.

Best regards
...................................

Thank you for taking the time to write.

My apologies, I do not know what I was thinking.

We appreciate your submission of a best online rate guarantee form. We
have researched your claim and found you are correct in finding a lower
rate on another website. We have confirmed the lower rate less 25% for
you. Your rate is now Eur 94,50 per night including tax. This email
will serve as your confirmation for the best online rate guarantee

Jag har inte haft något problem att få igenom mina, ibland tvivelaktiga, claims när jag mailat BPG@carlsonrezidor.com. Som ny Club Carlson Gold (tack!) hajade jag till lite när jag inte fick några poäng efter den första av vistelser jag prismatchat. Jag mailade Club Carlson som skickade mailet vidare till hotellet ifråga. Fick då som svar, att

Hej underhund

Jag fick din förfrågan om poäng. Du hade ju ett speciellt pris då du hittat ett lägre på annat ställe. Den är dock inte poängberättigad.

Vänliga hälsningar

.............
Front Office Manager

Kan detta verkligen stämma? Sitter nu med noll poäng för vistelsen, varken för onlinebokningen, spend eller kampanjpoäng.

Kan detta verkligen stämma? Sitter nu med noll poäng för vistelsen, varken för onlinebokningen, spend eller kampanjpoäng.

Fick svar från goldpointsplus@carlson.com efter att ha (från dem och hotellet) begärt hänvisning till medlemsvillkoren att "hotellet har fel", poäng ska utgå även vid BRG-bokning. De registrerade poäng för vistelsen men inte någon stay eller kampanjpoäng. Kanske har man valt fel kedja?

Bokat två rum för totalt EUR405 på Radisson Blu, Milano. Otel.com erbjuder samma rum för EUR152.63. Skickat claim. Ska bli spännande.

Bokat två rum för totalt EUR405 på Radisson Blu, Milano. Otel.com erbjuder samma rum för EUR152.63. Skickat claim. Ska bli spännande.

Hoppas det är återbetalningsbart pris. Fast om det inte är det kommer de nog hävda att Otel.com-erbjudandet inte är fullt återbetalningsbart, alternativt om din bokning inte är återbetalningsbar säga att otel.com har andra bokningsvillkor. Skulle de falla på det kommer de istället fälla det pga att otel.com inte visar priset utan skatter. Om det nu skulle slumpa sig så att det inte skiter sig med skatterna kan de säkert finna att otel.com-priset inkluderar frukost vilket kanske inte din bokning gör. Ytterligare ett alternativ är ju naturligtvis att de inte hittar priset över huvud taget.

Men lycka till och berätta hur det gick!

Har trumf på hand. Fullt möjligt att avboka fram till ankomstdagen utan kostnad. Har egentligen ett annat boende bokat, betalt och klart. Strular Club Carlson bor jag på det redan bokade Accorhotellet.

Återkommer givetvis med resultat!

Toppen