Senaste nytt

Club Carlson - en besvikelse

Ubbe

Medlem
Senaste nytt var nu när jag skulle boka ett Radisson SAS, blev då informerad när jag bad om uppgradering att med guldkort gäller inte uppgradering längre. Hänvisning till villkoren. Nu är det "bästa" rum i samma kategori som gäller...

här har ju hotelcrew helt fel och följer inte regelverket. Måste vara ett fel i utbildning och inget man generellt kan lasta Rezidor group för.
Posta gärna fler/mer detaljer vilket ger Club Carlson möjlighet att agera.. Jag har hittills alltid blivit uppgraderad, fått fri frukost och välkomstgåva på rummet tillsammans med ett inställsamt brev från hotelmanager.. Ett antal inte debiterade drinkar räknar jag som rena felräkningar men kan även de vara en tyst statusförmån.
Får se hur det blir i Oslo om någon vecka..
 

niksal

Medlem
Som Guld frågade jag Club Carlson om uppgraderingar gäller. Nej, uppgraderingar är inte en officiell förmån för Club Carlson Gold. Bästa rummet inom kategorin ingår, dvs kanske ett hörnrum eller något sådant. Sedan kan ju hotellet välja att uppgradera vid behov, lite som flygbolag ger op-ups.

För Club Carlson Concierge är uppgradering en officiell förmån. Jag har fått hittills 60,000 poäng av Club Carlson då jag poängterat att jag inte fått uppgradering eller hamnat gräla mig till gratis frukost. De senaste månaderna har förmånerna kommit automatiskt, så det har skett en tydlig förbättring.

Vilket hotell bor du på i Oslo? Radisson Blu Plaza vid stationen uppgraderar konstant även guld medlemmar. Radisson Blu Scandinavia vid slottet har varit totalt bakom flötet med sin uppgraderingspolicy. Senast jag bodde där blev min kollega utan status uppgraderad till Business medan jag som Concierge fick ett normalt, orenoverat rum som var storlek städskrubb. Har inte bott där sedan dess, och undviker det till varje pris.
 

Cornelius

Medlem
Som Guld frågade jag Club Carlson om uppgraderingar gäller. Nej, uppgraderingar är inte en officiell förmån för Club Carlson Gold. Bästa rummet inom kategorin ingår, dvs kanske ett hörnrum eller något sådant. Sedan kan ju hotellet välja att uppgradera vid behov, lite som flygbolag ger op-ups.

Det där med att inte ha klara riktlinjer för vad som gäller vid uppgraderingar av motsvarande guldstatus är väl inte Club Carlson ensamma om..?
Bland andra HHonors har nästan exakt samma språk i deras officiella statusförmåner för motsvarande status. Det diffusa i det hela gör att det helt enkelt blir upp till hotellen att göra vad de vill med detta.
 

OliT

Medlem
För att återkomma till den andra delen av mina klagomål i ursprungsinlägget: Att döma av de två andra Radisson-hotell jag bott på i USA sedan dess (Santa Maria, CA och SF Airport Bay Front) så är det inte så svårt att förstå varför hotellet i Phoenix inte längre tillhör Radisson.
Nivån på båda dessa har, ställt i relation till det första, varit mycket god. Personalen har uteslutande varit utmärkt och rummen bra.
Om Radisson lyckas få alla hotell i kedjan till att hålla den här standarden kan man kanske ta en position snäppet ovanför exempelvis Holiday Inn och Best Western Plus.
 

Bergling

Medlem
Ursäkta för en rätt rejäl trådlyft, men det kändes som att det fanns en del relevant info i denna tråd.

Jag med familj skall iväg på en 3½ veckors tripp till USA i sommar, och eftersom jag har CCG via aktieköp, så känns det ju ganska naturligt att försöka utnyttja möjligheten till både förmåner och poäng. Hittills har vi två bokningar på Radisson-hotell, Freehold,NJ (som verkar rätt bra) och i Largo utanför Washington DC. Via andra kanaler är de officiella (tror det var TripAdvisor) så har jag fått reda på att hotellet i Largo skall lämna Radisson och öppna som ett DoubleTree två dagar efter att vi checkar ut. Förhoppningsvis så råkar vi inte ut för samma problem som OliT, men man blir ju lite tveksam. Å andra sidan så bör det ju vara rätt så nytt och fräscht så nära inpå nyöppningen.

Någon mer synpunkt på standarden hos Radisson i USA annars? Är kanske Country Inn and Suites (som någon nämnde) ett bättre alternativ?
 

Agö

Medlem
Ursäkta för en rätt rejäl trådlyft, men det kändes som att det fanns en del relevant info i denna tråd.

Jag med familj skall iväg på en 3½ veckors tripp till USA i sommar, och eftersom jag har CCG via aktieköp, så känns det ju ganska naturligt att försöka utnyttja möjligheten till både förmåner och poäng. Hittills har vi två bokningar på Radisson-hotell, Freehold,NJ (som verkar rätt bra) och i Largo utanför Washington DC. Via andra kanaler är de officiella (tror det var TripAdvisor) så har jag fått reda på att hotellet i Largo skall lämna Radisson och öppna som ett DoubleTree två dagar efter att vi checkar ut. Förhoppningsvis så råkar vi inte ut för samma problem som OliT, men man blir ju lite tveksam. Å andra sidan så bör det ju vara rätt så nytt och fräscht så nära inpå nyöppningen.

Någon mer synpunkt på standarden hos Radisson i USA annars? Är kanske Country Inn and Suites (som någon nämnde) ett bättre alternativ?
Hmm, i denna artikel (från 29 januari) står det att övertagandet ska ske 1 maj i år, dvs. om några veckor. Du skriver "sommar". Det verkar ju som att det redan gått över då och då låter det som att du inte kommer få någon nytta av ditt CCG om Hilton inte väljer att hedra det (vilket låter osannolikt).

New DoubleTree Hotel Comes to Washington DC Metro (Largo MD)
 

Bergling

Medlem
Hmm, lustigt. Kollar man på DoubleTrees egna sidor så står det 30:e juni: Upcoming Hotels from DoubleTree by Hilton

Vår bokning är 24:e till 28:e juni. Är väl bäst att hålla ett öga på detta då. Har ju fri avbokning, men det är ju ett irritationsmoment. Tur jag inte avbokat det andra Radisson-hotellet ännu då. Jag har mailat hotellet två gånger men inte fått svar. Kanske skulle ta och maila Hilton också och se vad de har för datum.
 

Bergling

Medlem
Efter kontakt med Doubletree så verkar hotellet öppna 17/6. Har inte frågat hur de gör med existerande bokningar ännu, men om inte annat blir det ett bra tillfälle att klara en Gold challenge på Hilton istället, då jag redan har 5 nätter inbokat i New York hos Hilton, och två nätter däremellan som lätt kan bytas till Hilton.
 

johan_fbg

Medlem
Tycker de Radisson jag bott på i USA inte är några höjdare. Country Inn & Suites är inte bättre, skulle säga att de är i det högre skiktet av motellkedjorna. Men har man bara korrekta förväntningar på dessa hotell tycker jag de kan vara ganska prisvärda, brukar vara bra deals med cash+points om jag minns rätt. Vi bodde på ganska många Country Inn & Suites på förra sommarens roadtrip i sydöstra USA och de fyllde sin funktion som billiga erbjudande i utkanten av staden, nära motorvägen och med stora parkeringsplatser. Frukost kommer du sannolikt vilja äta någon annanstans.
 
Toppen