Senaste nytt

Club Carlson - en besvikelse

Jag har bott väldigt mycket både på Radisson Blu i Europa, men även på Radisson i USA.

Mest fantastiskt var faktiskt Radisson i Bangkok. Det var helt nybyggt och värt fem stjärnor, men några veckor efter jag var där gick hotellet ur Radisson...

Radisson i USA ger jag inte mer än tre stjärnor. Ibland tom två stjärnor. Radisson Blu i Europa är sällan fem stjärnor, även om dom själva påstår det, men lever klart upp till fyra stjärnor. Dock finns det rätt många undantag, där vissa hotell även i Europa inte kvalar upp till mer än tre stjärnor.

Kära Club Carlson är däremot ett sorgebarn. Jag var med när det var nytt och hette Goldpoints, och det har inte blivit bättre över de sista 4-5 åren. Mycket som ramlar mellan stolarna, och så fort man behöver hjälp med något som inte är standardprocedur så kör dom direkt i diket.

Att hotellet i USA är sunkigt går det inte att göra mycket åt. Det är USA, så det är bara att köpa läget. Jag tror inte heller att killen i receptionen medveten ljög dig rakt upp i ansiktet. Antingen så visste han inte, eller så var det "could not care less".

Jag tror nog att du kan få tillbaka poängen om du står på dig, men det kommer inte vara någon dans på rosor. Det är nog rätt mycket jobb involverat, och du får klaga, och det gäller att hitta någon som har intelligens/mandat att kunna ta ett beslut om att ge dig poängen. Frågan du får ställa dig är om du tycker att det är värt besväret. Ett hett tips kan ju vara att snacka med the "general manager" på hotellet. Han/hon borde eventuellt kunna gräddfilshjälpa dig i mål!

Måste även tillägga att det mest positiva överraskningen av alla besök på Radisson skedde på Radisson som ligger i närheten av LAX. Kom dit för bara en övernattningen, och hotellet var lite småslitet, men ändå godkänt. Det som däremot lyfte upp hela upplevelsen var en helt fantastisk anda bland personalen. Blev otroligt väl bemött av i princip alla. Allt funkade smidigt. Ville man ha extra handdukar så kom dom inom 2 minuter, och så en helt fantastiskt frukost med egen frukostkock...

Vi hade en Ford Mustang som hyrbil, och bara en sån grej att killen som kör fram bilen står där och geniunt småpratar och beundrar bilen... Så fem stjärnor i bemötande och service, och prisvärt!

Har också förvärat aktier i Rezidor för att få CC gold, min erfarenhet hittills är bra uppgraderad 100% av mina vistelser men har bara bott på Park inn hotell so far. Park inn i MMX är förresten väldigt nytt och trevligt. Personalen erkände mig som återkommande gäst på andra besöket, det händer ju inte på Scandic precis.

På businessvånignen (7) så gör de lite extra, snygga vikningar av handdukar, morgonrodkar och tofflor m.m. synd bara att man reser utan hustru....

Carlson Inn & Suites i US är enligt mig mycket prisvärt iaf de jag har provat, frukosten kan vara väl enkel men de har ju iaf frukost och den har ingått vid alla mina vistelser.

Uppdatering: Det tog ett tag, men nu har Club Carlson svarat.

Dear Hans,

Thank you for taking the time to write.

We do apologize, however, as each hotel is individually owned and
operated it is up to the hotels discretion to inform guests of the
change in management.

To compensate you for the inconvenience, we would like to add a bonus of
2,000 points to your Club Carlson account. Please respond to this email
so that we may get your account credited.

If a hotel leaves the Carlson Hotels system or ceases to be a
participating hotel, after you make a reservation but before your stay,
you will not earn Points for that stay and any special offers will no
longer be valid after the date the hotel leaves the system or terminates
participation, even if your reservation was made prior to that date.

Thank you for allowing us the opportunity to assist you.

Alltså, i princip samma svar som förra gången - fast jag får 2 000 poäng som plåster på såren. Bättre än ingenting, antar jag.

• Gilla
Reactions: Gus
Fast 2000 poäng är i princip ingenting hos CC. En natt kostar ju typiskt sätt 40k, så man behöver obscena mängder poäng för att det ska bli något.

Fast 2000 poäng är i princip ingenting hos CC. En natt kostar ju typiskt sätt 40k, så man behöver obscena mängder poäng för att det ska bli något.

Oj. Jag tyckte att jag kollade i går, men jag måste ha kollat något annat bonusprogram. Nej, 2 000 poäng är verkligen ingenting. Jag tror att jag måste mejla dem igen och säga att jag såg fel på mängden poäng och att jag trodde att hon menade 20 000 poäng.

Jag tycker att när man börjar syna CC i sömmarna så blir man besviken. Dom lovar mycket som dom inte håller.

Deras best online rate guarantee är ett skämt. Dom börjar hänvisa till klausuler i villkoren som gör att man får inget.

Senaste nytt var nu när jag skulle boka ett Radisson SAS, blev då informerad när jag bad om uppgradering att med guldkort gäller inte uppgradering längre. Hänvisning till villkoren. Nu är det "bästa" rum i samma kategori som gäller...

*Complimentary room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Upgraded room types will vary, but may include rooms with a higher or lower floor, rooms with preferred view, or recently renovated rooms. All upgrades subject to availability.

Member Benefit Terms and Conditions

Ska till Paris i maj, och har lovat mina kompisar att vi ska få bra rum på Radisson Blu Ambassador Hotel....

Last edited:
Jag svarade Club Carlson igen att jag tyckte att poängersättningen var lite låg. De svarade med att de ger mig ytterligare 2 500 poäng, så totalt 4 500 poäng, vilket är vad jag skulle ha fått för hotellet om man inte räknar med tillfälliga kampanjer (jag har för mig att jag skrivit upp mig på någon sådan).

Ändå ganska hyfsat.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen