Pandion
Medlem
Jag har bott väldigt mycket både på Radisson Blu i Europa, men även på Radisson i USA.
Mest fantastiskt var faktiskt Radisson i Bangkok. Det var helt nybyggt och värt fem stjärnor, men några veckor efter jag var där gick hotellet ur Radisson...
Radisson i USA ger jag inte mer än tre stjärnor. Ibland tom två stjärnor. Radisson Blu i Europa är sällan fem stjärnor, även om dom själva påstår det, men lever klart upp till fyra stjärnor. Dock finns det rätt många undantag, där vissa hotell även i Europa inte kvalar upp till mer än tre stjärnor.
Kära Club Carlson är däremot ett sorgebarn. Jag var med när det var nytt och hette Goldpoints, och det har inte blivit bättre över de sista 4-5 åren. Mycket som ramlar mellan stolarna, och så fort man behöver hjälp med något som inte är standardprocedur så kör dom direkt i diket.
Att hotellet i USA är sunkigt går det inte att göra mycket åt. Det är USA, så det är bara att köpa läget. Jag tror inte heller att killen i receptionen medveten ljög dig rakt upp i ansiktet. Antingen så visste han inte, eller så var det "could not care less".
Jag tror nog att du kan få tillbaka poängen om du står på dig, men det kommer inte vara någon dans på rosor. Det är nog rätt mycket jobb involverat, och du får klaga, och det gäller att hitta någon som har intelligens/mandat att kunna ta ett beslut om att ge dig poängen. Frågan du får ställa dig är om du tycker att det är värt besväret. Ett hett tips kan ju vara att snacka med the "general manager" på hotellet. Han/hon borde eventuellt kunna gräddfilshjälpa dig i mål!
Mest fantastiskt var faktiskt Radisson i Bangkok. Det var helt nybyggt och värt fem stjärnor, men några veckor efter jag var där gick hotellet ur Radisson...
Radisson i USA ger jag inte mer än tre stjärnor. Ibland tom två stjärnor. Radisson Blu i Europa är sällan fem stjärnor, även om dom själva påstår det, men lever klart upp till fyra stjärnor. Dock finns det rätt många undantag, där vissa hotell även i Europa inte kvalar upp till mer än tre stjärnor.
Kära Club Carlson är däremot ett sorgebarn. Jag var med när det var nytt och hette Goldpoints, och det har inte blivit bättre över de sista 4-5 åren. Mycket som ramlar mellan stolarna, och så fort man behöver hjälp med något som inte är standardprocedur så kör dom direkt i diket.
Att hotellet i USA är sunkigt går det inte att göra mycket åt. Det är USA, så det är bara att köpa läget. Jag tror inte heller att killen i receptionen medveten ljög dig rakt upp i ansiktet. Antingen så visste han inte, eller så var det "could not care less".
Jag tror nog att du kan få tillbaka poängen om du står på dig, men det kommer inte vara någon dans på rosor. Det är nog rätt mycket jobb involverat, och du får klaga, och det gäller att hitta någon som har intelligens/mandat att kunna ta ett beslut om att ge dig poängen. Frågan du får ställa dig är om du tycker att det är värt besväret. Ett hett tips kan ju vara att snacka med the "general manager" på hotellet. Han/hon borde eventuellt kunna gräddfilshjälpa dig i mål!