margincallingbadger
Medlem
Blev avbokad på den som kostade ca 160kr. Men superior-rummet på 500kr är kvar.
Min bokning på dryga 500 är kvar medBlev avbokad på den som kostade ca 160kr. Men superior-rummet på 500kr är kvar.
Men vad skulle du kräva? Själva processen kostar mer än rummetFick avbokning
Nu kan jag inte konsumentköplagen exakt, jag tror att de har rätt att avboka eftersom priset var orimligt lågt, hade det ex. varit 595kr hade priset varit mer rimligt eftersom har haft kampanjer på 695-795kr
Får se om någon drar detta till ARN
Står de någon stans vid bokningen att de reserverar sig mot eventuella prisfel?
Samma härBlev avbokad på den som kostade ca 160kr. Men superior-rummet på 500kr är kvar.
Fick avbokning
Nu kan jag inte konsumentköplagen exakt, jag tror att de har rätt att avboka eftersom priset var orimligt lågt, hade det ex. varit 595kr hade priset varit mer rimligt eftersom har haft kampanjer på 695-795kr
Får se om någon drar detta till ARN
Står de någon stans vid bokningen att de reserverar sig mot eventuella prisfel?
Nej i detta fall är det bara att släppa om hotellet inte vill fylla upp med "kampanjbokningar".About 10 years ago, I paid a nightly rate of around 180 SEK for this exact hotel and got the booked suite room type. Just information to use if filing a claim with ARN.
That time too the hotel tried to exit from the confirmed booking arrangement, but then they came to their senses and honored the bookings as made.
ARN är gratisMen vad skulle du kräva? Själva processen kostar mer än rummet![]()
Bara fram tills sista juni. Så klaga snabbt om man tänker göra det.ARN är gratis
31 juli.Bara fram tills sista juni. Så klaga snabbt om man tänker göra det.