Senaste nytt

Clarion Post och poolen

sweflyer

Medlem
Blir detta permanent kommer jag nog inte boka Post i samma utsträckning som tidigare. Jag har mest badat höst/vår, och då ganska sent på kvällen. Har ofta varit ensam i poolen. Skulle inte betala 225 kronor för att simma en halvtimme på en jobbresa.
 

majoren

Medlem
Snart börjas det väl med resort fees i sverige med när man läser ovanstående vilket skulle vara en tråkig utveckling.

För endast 499 sek som vi automatiskt lägger på per natt så ingår internet, kaffe i repan hela dagen, frukost och gym. Även gratis samtal inom göteborg med telefonen i rummet. Heta linjen kostar 49 sek extra per dag.

** Handukar får du ta med själv hemifrån.

Kan bara instämma - Resort fees är ett otyg. Erfarenheterna från USA, där dolda resort fees kan kosta nästan lika mycket som rummet förskräcker. Det vore inte roligt om hotellen blev värre än lågprisflyg. Bara sängen ingår och allt annat är extra. Men med den skillnaden att tilläggen tillkommer obligatoriskt vid övernattning - och är svåra att ta reda på i förväg. Rummen på Post kan ju vara riktigt dyra och då framstår det som gnidet att ta 225 kronor extra för poolen. Det är ju inget spa vi talar om.
 

intuition

Medlem
Även Clarion Sea U (Helsingborg) tar betalt för poolen. Hotellet är ju relativt nyöppnat, så jag vet inte om de alltid tagit betalt eller om det tillkommit som en extra inkomst-källa i svåra tider.

Rooftop pool:

Öppettider: varje dag 9.00 - 21.00
Öppettider för barn under 18 år: 9.00 - 15.00
Barn får endast vistas i poolområdet i föräldrars sällskap.

Priset avser 2 timmar
Pris vuxna 18+år: 175:-/2 h
Pris barn 0-17 år: 95:-/2 h (med betalande föräldrar)

Hyr morgonrock och tofflor i receptionen för 85 :-

OBS! Bokning kan inte göras i förväg utan görs på plats efter incheck.
Ytterligare timmar i poolen kan bokas i mån av plats - 175kr/2 h.
Max 10 personer i poolen samtidigt. Mat och dryck är ej tillåtet.
 

mischadee

Medlem
Kan återkoppla lite då jag framförde lite feedback direkt till hotellet. Skälet de angav till förändringen är citat "en optimering av upplevelsen".

Optimering för vem kan man ju undra? Stordalen kanske ;).
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen