Senaste nytt

Clarion Post och poolen

mischadee

Medlem
Tycker inte att Clarion Post är så mycket att hänga i granen men de har haft en fördel för familjen varje sommar, nämligen poolen. Märk väl min förvåning när jag av en slump läste på hemsidan att man nu måste boka sitt poolbesök pga Covid gissar jag men att de också lagt på en kostnad för hotellgäster på 225 kr per vuxen och 95 kr per barn per tillfälle!!!!!! Det blir ju dryga 600 kr för att plaska runt lite i poolen efter en svettig dag på stan och drygt 1800 för ett tredagarsbesök för en familj på fyra. Finns det någon som verkligen betalar det? Som jämförelse kostar Actionbadet Kokpunkten i Västerås en heldag ungefär lika mycket.

Nu finns det inga anledningar att längre boka redan dyra Post.

Vet inte vad ni andra tycker men jag har svårt att se att de får några gäster alls till poolen med dessa priser???
 

Canadien

Medlem
Är det inte kundtjänst som felat i uppdateringen av webbsidan, eller? Var gratis för hotellgäster i Maj när jag var där senast men man behövde som sagt boka en tid.
 

GOTBound

Medlem
Tycker inte att Clarion Post är så mycket att hänga i granen men de har haft en fördel för familjen varje sommar, nämligen poolen. Märk väl min förvåning när jag av en slump läste på hemsidan att man nu måste boka sitt poolbesök pga Covid gissar jag men att de också lagt på en kostnad för hotellgäster på 225 kr per vuxen och 95 kr per barn per tillfälle!!!!!! Det blir ju dryga 600 kr för att plaska runt lite i poolen efter en svettig dag på stan och drygt 1800 för ett tredagarsbesök för en familj på fyra. Finns det någon som verkligen betalar det? Som jämförelse kostar Actionbadet Kokpunkten i Västerås en heldag ungefär lika mycket.

Nu finns det inga anledningar att längre boka redan dyra Post.

Vet inte vad ni andra tycker men jag har svårt att se att de får några gäster alls till poolen med dessa priser???

Pre-covid körde Post en form av beach-club med inträde under vissa på fredagar och lördagar, jag minns inte vad det kostade men det var nog i häraden av det du skriver, eller ngt mindre. Detta gällde även hotellgäster, dock betaldes ingen entrén fören man köpte ngt i baren.

Redan detta koncept var för dyrt då mervärdet var en dj som spelade hög [väldigt hög, nu låter jag gammal ;)] musik och en man som gick omkring och spelade saxofon…

Tråkigt att de nu tar betalt för vanlig användning av poolen, dock är väl detta något de redan göra på sina Stockholmshotell med utomhuspool?
Det hade ju suttit fin om Gold och Diamond Tier hade en badförmån.

Vi har använt Post som staycation med barnen just för att bada i poolen på somrarna, men jag är för snål för att betala 600 kr per tillfälle.

EDIT:
CD6F9AF5-B1C4-4FBF-BB8C-BA102E619D1A.png
 
  • Gilla
Reactions: hco

Berglund

Medlem
Det hade ju suttit fin om Gold och Diamond Tier hade en badförmån.
Nordic Choice Platinummedlemmar har 2-för-1 pris. Bor man sedan på hotellen brukar det vara ytterligare några kronors rabatt, då får man gå två till det rabatterade priset. Det tycker jag är ett tillräckligt bra erbjudande.

Rent generellt tycker jag att det är bra att saker och ting kostar, sådant som är gratis har en tendens att överutnyttjas.
 

mischadee

Medlem
Rent generellt tycker jag att det är bra att saker och ting kostar, sådant som är gratis har en tendens att överutnyttjas.

Visst ska det kosta, men inräknat i det redan dyra priset för rummet såklart som på de flesta andra hotell i världen med pool, undantaget för Clarions Stockholmshotell då men där har de mer spaliknande faciliteter också vilket de inte har på Post.

Man hade kunnat lösa det annorlunda. Hade nog tänkt mig att betala 600 kr extra för hela vistelsen men för två timmar per gång är ju riktigt hutlöst. Men som sagt to each his own. Jag bokar andra billigare hotell med större rum istället och badar någon annanstans för mer värde.
 

intuition

Medlem
Om man bokar slottid 13-15 så att barnen får lov att bada så är alltså de vuxna förbjudna att bada?!

Håller med mischadee att priset är hutlöst och med tidsrestriktionerna helt poänglöst att satsa på.

Nu går ju Clarion Post bort redan av andra skäl (tex oviljan att uppgradera platinum) men det förbättrar ju inte sin ställning precis med detta.

Tar Avalon betalt för poolen?
 
  • Gilla
Reactions: hco

palmen

Moderator
Om man bokar slottid 13-15 så att barnen får lov att bada så är alltså de vuxna förbjudna att bada?!

Håller med mischadee att priset är hutlöst och med tidsrestriktionerna helt poänglöst att satsa på.

Nu går ju Clarion Post bort redan av andra skäl (tex oviljan att uppgradera platinum) men det förbättrar ju inte sin ställning precis med detta.

Tar Avalon betalt för poolen?
Var gratis förra sommaren i alla fall. Bara gå upp, lite svårt att tänka mig att de står där uppe och kontrollerar folk.
 
Toppen