Senaste nytt

Cimber Sterling i konkurs

Kunde inte SAS och SJ göra en AiRail variant á la DB och Lufthansa på sträckan NRK och LPI. Det hade för övrigt säkert suttit fint på ganska många rutter tror jag.

SAS och SJ har redan något form av samarbete, vet dock inte exakt vad. Fast så länge SJ alltid är tok sena kommer det bli väldigt dyrt för SAS. Tror inte folk vill ha minimum connection time mellan SJ och SAS på 3-4 timmar.

Ja. Kanske är en idé för SAS. Kanske gå tillbaka till rötterna, med flera inrikesflyg.... (åtminstone intra-europa). Vi har ju fått bevis på att den linje de håller nu inte fungerar iaf....

En till fundereing:... Hur kommer det nu gå för Skyways? Har inte de samma ägare som Cimber? Har moderbolaget tappat mycket på Cimber-förlusten eller försatte man bolaget i konkurs i tid...?

Är helt klart orolig för skyways...de håller som sagt låg profil, men i min mening krymper man succesivt...förhoppningsvis till rätt kostym, men med tanke på man har samma ägarprofil så känns skyways inte superstabilt..

Bra jobbat av SAS! De opererade en hel del av dagens Cimber avgångar:
http://www.sas.se/sv/info/

SK0649 CPH-HAM, 12:25 – kommer att flygas av SAS
SK1793 CPH-LYS, 13:35 – kommer att flygas av SAS
SK1667 CPH-HAJ, 15:05 – kommer att flygas av Jet Time
SK0757 CPH-GDN, 15:10 – kommer att flygas av SAS
SK2710 CPH-TKU, 18:10 – inställd enligt TKU Airport info
SK0647 CPH-HAM, 19:05 – information kommer senare
SK2755 CPH-POZ, 20:50 – information kommer senare
SK2893 AES-CPH, 12:55 – kommer att flygas av Jet Time
SK0650 HAM-CPH, 13:50 – kommer att flygas av SAS
SK1794 LYS-CPH, 16:15 – kommer att flygas av SAS
SK0758 GDN-CPH, 16:35 – kommer att flygas av SAS
SK1668 HAJ-CPH, 16:35 – kommer att flygas av Jet Time

Flera flygbolag har varit fantastiskt snabba med att dra igång nya flyglinjer efter Cimbers konkurs.

DAT startar Köpenhamn-Sønderborg och Köpenhamn-Bornholm
British Airways/Sun Air startar Billund-Oslo, Billund-Stockholm och Ålborg-Oslo
Norwegian startar Köpenhamn-Karup

Den enda flyglinjen som nu helt saknar ersättare (ny eller tidigare konkurrent på linjen) är Köpenhamn-Billund.

Jacob,
Inte är väl linjen Billund - Stockholm med BA/Sun Air ny ? Tycker mig se den kärran
på Bromma ofta.

Enligt bif länk så invigdes sträckan Bromma-Billund i september 2009 och jag har själv
tänkt tanken att ta familjen till Legoland på BA Avios. Har linjen lagts ner för att återigen
startas upp ?

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Ny flyglinje Bromma-Billund med Dornier 328-300

Intressant.... Måste vi gå till botten med. Står nämligen också på anna.aero att den är ny... Men enligt länken du skickade har den funnits ett bra tag ju.... Kan det ha varit en säsongstur som nu blivit "året runt"?:confused:

Hmm. Nu förstår jag inte riktigt. Det finns nyheter som säger "nu kan du flyga direkt till Billund från Bromma" publicerade såväl 2009, 2010, 2011.... Är den nyöppnad varje år??:p Men jag tror ju som dig att de borde flugit turen förr. Sun airs bas är ju i Billund, så det vore ju logiskt....

Danska hemsidor skriver heller ingenting om den nya rutten.....bara om att Sun Air tar över trafiken på Billund-München.

Toppen