Senaste nytt

Chicago säkerhet?

mha321

Medlem
Måste erkänna att jag tycket rubriken kändes lite konstigt, det är väl att alla storstäder har vissa områden som skall undvika, när jag läser inläggen in ser jag att Chicago har nog större problem än andra städer i USA, har inte noterat det vid mina besök i staden.
Idag har Svenska Dagbladet 4 sidor om våldet i staden
Förmodligen bakom betal vägg


Det där verkar vara samma artikel som de publicerade för en vecka sedan (länkad ovan) men med annan rubrik... Det kanske var nät publicering då och pappers publicering idag...
 

Hachans

Medlem
Man ska nog ha åtanke att den bygger på en partsinlaga. Det behöver inte betyda att den är fel, men det är inte nödvändigtvis så.

Vore man rädd i Stockholm? Väljer man ut enstaka händelser så är det ju osäkert även I "downtown" där, men precis som i Chicago tar man borde den största delen av risken med att undvika vissa utsatta områden. Betyder det att det är livsfarligt i dessa områden? Nej, varken I Stockholm eller Chicago, men risken är högre. Och risken I just de områdena är större i Chicago. Men i downtown och turist områdena är det ingen gigantisk skillnad.
Medborgarplatsen är enligt statistiken Stockholms farligaste plats.

Men jag känner ingen som undviker att åka dit.
 
Toppen