Senaste nytt

Chicago säkerhet?

CJR

Medlem
Hej,

Man kan tro att Chicago har drabbats av allt mer kriminalitet den senaste tiden. Någon som varit där på sistone?

Jag var i Chicago sommaren 2018 och upplevde inget märkligt gällande säkerhet/kriminalitet då. Vore trist om situationen har försämrats.
 

Mr Basic

Medlem
Hej,

Man kan tro att Chicago har drabbats av allt mer kriminalitet den senaste tiden. Någon som varit där på sistone?

Jag var i Chicago sommaren 2018 och upplevde inget märkligt gällande säkerhet/kriminalitet då. Vore trist om situationen har försämrats.
En kollega var där för 2 veckor sedan, inget han nämnde iaf. Sedan är det som @Kimmen00 skriver, vissa områden ska man undvika men det gällde ju även sommaren 2018.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

jonten

Medlem
Var där för några veckor sen, som skrivits undvika vissa områden och inte göra dumheter. Jag ser inga problem med att gå ut kvällstid.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Johans00

Medlem
Var där i slutet av september och instämmer med föregående talare. Kunde kännas lite dodgy på kvällen men det kan också ha varit mina hjärnspöken.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

LPC123

Medlem
vi var där i början av september och tyckte det var helt lugnt. Enda var en kväll på 7/11 där en något påstruken dam gick igång och skrek Men det var allt på hela veckan som vi märkte av.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

John Milner

Medlem
Jag och junior ska till Chicago i januari för första gången och har ingen koll på var en turist bör bo ur säkerhetssynpunkt. Är tacksam om någon kan sätta namn på vilka områden som är "vissa områden" och vilka som upplevs som säkrare. Min tanke är att boka boende relativt nära men öster om Union Station då vi ska vidare med tåg därifrån.
 

JET

Medlem
Jag har bott en massa år i Chicago, några år sedan jag flyttade hem nu men det har inte förändrats mycket sedan dess.
Undvik the Loop nattetid (finns ändå inget att göra där då).
Söderut ska ni inte åka.
Vissa områden österut är ok så länge ni håller er intill the El.
Norrut är det helt ok men blir gradvist tuffare innan det blir bättre igen.

Mitt tips är att ni håller er runt River North, Mag. Mile och Gold Coast.
 
Toppen