Senaste nytt

Chicago nya kabinen + OptionTown, nu eller sen...?

AABack2ARN

Medlem
Så här ser det ut på sas.se när jag gör detta nu

Bokningsdialog.png


och om jag klickar på "SAS Go flex" uppe i högra hörnet ser jag följande

Klicka på "Visa detaljerade prisregler"
Klicka på "Avbokning och ändring"

Voila:

Prisregler.png


Och, ja det är formaterad text a la datasaab ;)
 

Attachments

  • Prisregler.png
    Prisregler.png
    140,6 KB · Visningar: 211

AABack2ARN

Medlem
Mmm. Eftersom en del integrationer verkar vara baserade på "screenscraping", dvs att man vet exakt på vilken position (rad/kolumn) vissa nyckelvärden skall stå så är alla rädda för att ändra något då massor med integrationer helt plötsligt slutar fungera...
 

perhall

Medlem
Tack AABack2ARN - precis så är det när jag bokar, då är det ju busenkelt att se detaljerade bokningsregler. Men vet inte hur jag i efterhand ska få fram den informationen. Kanske gm att beställa ett kvitto? Verkar krångligt...
SAS har ju inte de här utförliga biljetterna som t ex SWISS och Aeroflot har.
Per
 

AABack2ARN

Medlem
Du borde fått ett mail då du bokade biljetten som hette något i stil med "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS - Booking reference ****** For Passenger EFTERNAMN / FÖRNAMN"

I den bifogade PDF:en så står det flighter och bokningsklass, exempelvis "P / Confirmed"

Utöver det kan du troligen använda checkmytrip (sök här på forumet för länken) och där brukar det stå hela fare class på den flik som heter Electronic Ticket
 

perhall

Medlem
Får aldrig såna mail från SAS! Bara från Swiss. Det enda mail jag får är ett sånt här:
Din resa [to 25 jun 2015], bokning: [XXXX]
Det är det enda jag får.

Från Swiss, som jag ofta åker med, får jag alltid två mail:
1. Your SWISS flight ARN-BCN on 24/05/2015
2. E-TICKET CONFIRMATION 724 2132 XXX XXX - PERMR
som kommer minuter efter varandra.

Sen kommer vid avgång automatisk check-in (SWISS) och on-line check-in öppen (SAS)
/Per
 

AABack2ARN

Medlem
Om du bokar via SAS hemsida (sas.se)?

I så fall verkar du ha en felaktig mailadress registrerad, eller något i din mailbox/mailserver som vägrar dessa mail. Jag får inte alla reklamutskick SAS gör men jag har fått varenda kvitto och bokningsbekräftelse så vitt jag kommer ihåg.
 

perhall

Medlem
Bra information. Jag får alla reklamutskick, tror jag, 2-3 i veckan spontant (har inte räknat). Får alltid en bokningsbekräftelse omedelbart men aldrig något kvitto (likt det jag får från Swiss). Det är väl självklart att man har samma e-postadress till båda och man anmäler ju bara en e-postadress... kanske ska ringa kundtjänst...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Kolla ditt spamfilter eller liknande, du ska få två mail.
 
Toppen