Senaste nytt

Chicago nya kabinen + OptionTown, nu eller sen...?

Vet nån om man får "Full Business"-poäng om man bokat "Full Plus" och OT:ar.
"Full Plus" om man bokat "Economy/Go Flex"
"Discounted Plus" om man bokat "Economy superbilligt" etc.
Eller hur funkar det med mera poäng.?

Så vitt jag förstår saken bokas OT-uppgradering till Plus alltid i P och till Business i Z

Med andra ord kan du hamna i en situation där en uppgradering går igenom men du får inga extra poäng för detta (om du tex har en hög bokningsklass i ekonomi, E, M eller H och uppgraderar till Plus får du inga extra poäng)

Jag har dock inte prövat OT efter att de nya intjäningsreglerna infördes och kan således inte garantera ovanstående.

Den bokningsklass du har nu är B eller P antar jag?
Går din uppgradering till business igenom får du Z vilket borde innebära att intjäningen ändras från 5000 till 7500 baspoäng plus eventuell EBG/EBD-status.

Det står bara "SAS Plus Saver" - är det alltid en viss bokningsklass uttryckt i bokstäver? Varför står inte sånt längre. Framgår redan när man bokar med Swiss (som jag ofta åker med).

Intjäningen är 5000 nu, stämmer "När du kommer tillbaka har du tjänat ytterligare 12500 EuroBonus-poäng och mellan 208 och 416 SAS Credits!" (EBG)

Det står bara "SAS Plus Saver" - är det alltid en viss bokningsklass uttryckt i bokstäver? Varför står inte sånt längre. Framgår redan när man bokar med Swiss (som jag ofta åker med).

Det står när du bokar om du trycker på läs mer under hur många Eurobonuspoäng du tjänar. Alternativt att man trycker på biljettklassen uppe i hörnet och läser reglerna.

Bokningsklassen står väl även på kvittot SAS skickar ut?

Du borde även kunna se bokningsklassen om du klickar på länken "läs mer" under hur många poäng du tjänar.

Går inte att klicka någonstans. Tidigare har man kunnat klicka på "SAS Plus Saver" och då har alternativet "Detaljerade bokningsvillkor för SAS Plus Saver" och man kommer in i ett flöde av oformatterad text à la Datasaab 1983. Där har det stått men lyckas inte komma dit nu...

Toppen