Det finns massa roliga saker att besöka i kärnkraftsvärlden, dock ofta svårtillgängligt för folk utanför branschen. Av det som dock är tillgängligt för gemene man är Tjernobyl givetvis det som slår högst. Dock har mitt företag restriktioner för Ukraina för tillfället, så det lär nog dröja innan jag kommer dit. I Sverige kan man relativt lätt till exempel få komma in på Forsmark 3 eller Oskarshamn 3 samt till allt som har med slutförvar att göra.
Med rätt kontakter kan man komma i princip vart som helst, har haft flera kollegor som varit i Fukushima, Harrisburg och nybyggen runt om i världen. Det mest bisarra ställe jag besökt är en gruva i ett tidigare sovjetstyrt land och det kändes som att komma tillbaka till 1960-talet.
Med rätt kontakter kan man komma i princip vart som helst, har haft flera kollegor som varit i Fukushima, Harrisburg och nybyggen runt om i världen. Det mest bisarra ställe jag besökt är en gruva i ett tidigare sovjetstyrt land och det kändes som att komma tillbaka till 1960-talet.