Att explicit förbjuda bokningshjälp kan knappast hålla. Däremot att definiera lösenord som strikt personligt som man inte får dela med sig av har nog större chans att hålla. Sedan ska det nog en hel del till innan de skulle få för sig att ge sig på någon för det, precis som kreditkort bolagen inte ger sig på om en familjemedlem använder ett personligt kort även om det egentligen inte är tillåtet.Det är vanligt att företag lägger in regler i sina allmänna villkor som i praktiken inte håller. Självklart får man delegera bokning med bonuspoäng till vem man vill. Precis som de skriver i artikeln, blir en kompis som hjälper en att boka en ”travel arranger”?
”you’re still allowed to have a friend book on your behalf, but just not a “travel arranger,” which seems like an odd distinction to make.” Would a (legitimate) friend who helps you book a ticket become a “travel arranger” by virtue of having helped you book your ticket?
Men hur dras själva flyg betalningen? Betalar jag hela beloppet till er och ni sedan till bolaget, eller betalar jag bara avgiften till er och själva beloppet direkt till bolaget?Kortbolagens försäkringar stipulerar att det ingår en reseförsäkring om du betalar för en resa med ditt kort. I vårt fall råder det inget tvivel om att du betalar resan med kortet, även om du gör det till oss via Klarna. Så ja, försäkringen ska gälla.
iPhone är vanligare bland människor med högre inkomst, vilket sammanfaller med folk som reser mycket i jobbet.
Hahadet sammanfaller också med folk som är lågintelligenta...![]()
Bra kommentarer bägge två här.Att explicit förbjuda bokningshjälp kan knappast hålla. Däremot att definiera lösenord som strikt personligt som man inte får dela med sig av har nog större chans att hålla. Sedan ska det nog en hel del till innan de skulle få för sig att ge sig på någon för det, precis som kreditkort bolagen inte ger sig på om en familjemedlem använder ett personligt kort även om det egentligen inte är tillåtet.
Däremot om den man lämnar ut lösenordet till (i detta fall chatflights) gör något de inte borde, tex bokar en award åt sig själva när de ändå håller på, så har man säkert noll och inget att hämta hos ff-programmet, så det får nog ses som en mer reell risk. Men nu igår jag ifrån att ni inte har några sådana planer
Men hur dras själva flyg betalningen? Betalar jag hela beloppet till er och ni sedan till bolaget, eller betalar jag bara avgiften till er och själva beloppet direkt till bolaget?
Torde inte påverka försäkringen som du skriver, men däremot påverkar det ju tex ordentligt på poängintjäningen med tex sas korten om man betalar direkt hos sas...
Inte för att vara den, men exakt samma hjälp erbjuds ju gratis på detta forum, andra bloggar och facebookgrupper.Hos oss tjänar du istället 2815 + 5712 x 0,2 = 3957 poäng vilket är 13% färre poäng. Men om du bokar via oss får du halva priset på att få hjälp av bonusexperter för att omvandla poäng till resor, vilket väger upp.
Just det här är naturligtvis centralt och det var därför jag efterfrågade era allmänna villkor (hur lagras data, etc.?). Bra att de är på väg.1) Ja, det är gelt korrekt att vi på Chatflights måste sköta oss exemplarsikt med andras kortuppgifter. Självklart skulle vi aldrig få för oss att använda andras bonuspoäng för egen vinning.
Håller med om att det finns utmärkta forum där man kan få hjälp gratis, och jag tycker att det är häftigt att många utnyttjar dem för att lösa problemet själv. Men Chatflights är inte för alla utan för såna som hellre betalar en rimlig peng och kan avstå lite poäng för att slippa göra det själv, så att man kan ägna sig åt annat i livetInte för att vara den, men exakt samma hjälp erbjuds ju gratis på detta forum, andra bloggar och facebookgrupper.
Om poängen är viktiga för folk så tror jag ni missbedömmer hur viktigt det är för dessa personer. De som inte bryr sig men råkar ha massa poäng är kanske mer benägna att använda en tjänst där man får färre poäng.
Jag skulle helt klart kunna tänka mig att betala för en sådan här tjänst men måste då förvissa mig om att det inte är ett gäng skojare bakom och att det går att ställa folk till ansvar. Samt att saker och ting hanteras korrekt.Inte för att vara den, men exakt samma hjälp erbjuds ju gratis på detta forum, andra bloggar och facebookgrupper.
Om poängen är viktiga för folk så tror jag ni missbedömmer hur viktigt det är för dessa personer. De som inte bryr sig men råkar ha massa poäng är kanske mer benägna att använda en tjänst där man får färre poäng.