Senaste nytt

Chatflights

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Hej! Vad kul! Det bör vi kunna ordna. Hör av dig via chatten på hemsidan så hjälper vi dig. Och du - hjälpen är gratis fram till sista oktober!
Det beror kanske på att man för att få sin biljett utställd måste fysiskt infinna sig vid ett TK bokningskontor, tror inte Chatflights ställer upp med det, eller har jag fel?

Edit: Om man vill boka med Miles&Smiles poäng alltså. Med Eurobonuspoäng kan säkert Chatflights hjälpa till.
 
Last edited:

Alexis

Medlem
Det beror kanske på att man för att få sin biljett utställd måste fysiskt infinna sig vid ett TK bokningskontor, tror inte Chatflights ställer upp med det, eller har jag fel?

Edit: Om man vill boka med Miles&Smiles poäng alltså. Med Eurobonuspoäng kan säkert Chatflights hjälpa till.
Det stämmer att det behövs, men inte om du vill boka ett Turkish-flyg för dina poäng, det kan vi lösa online. Är det ett annat Star Alliance-flyg du vill boka så stämmer det att man behöver infinna sig vid kontoret, men det bör kunna lösas i Stockholm, vi har lite kontakter med flygbolaget så vi kanske kan lösa det.
 

Palazzi

Medlem
Hoppas att satsningen bär sig! Verkligen förmånliga priser med 99kr/bokning, plus 99kr/mån för företagstjänster.

Jag kommer att ladda ner appen, och haka på erbjudandet mot företag. Ju mer av dessa uppgifter jag kan outsourca desto bättre (och jag ser ju att ni har duktiga personer ombord).

//
 

Alexis

Medlem
Hoppas att satsningen bär sig! Verkligen förmånliga priser med 99kr/bokning, plus 99kr/mån för företagstjänster.

Jag kommer att ladda ner appen, och haka på erbjudandet mot företag. Ju mer av dessa uppgifter jag kan outsourca desto bättre (och jag ser ju att ni har duktiga personer ombord).

//
Jätteroligt att få denna feedback, tack!
 

palmen

Moderator
Hej Alla! Alexis här, VD på Chatflights. Kul att ni har hittat fram till oss! Jag skrev just en presentation om mig/oss i tråden Presentation av medlemmar. Kul att ni verkar gilla vad vi gör! Det stämmer att vi har rutinerade medlemmar från forumet som jobbar hos oss, kolla gärna vår blogg så ser ni vilka vi är. Jag ser till att svara på alla frågor som dyker upp här. I november lanseras vår app för iphone, då sköter man all kontakt med oss via den och vi har öppet dygnet runt, men tills dess kan ni chatta med oss via vår hemsida. Varmt välkomna!
Hur kan ni bara lanserar en app för iPhone?

Vad tar ni för ansvar för en bokad resa som award där det blir en ändring på en flight (tex att First försvinner pga flygplansbyte)?

Om jag behöver göra en ändring på en award (tex för att det dykt upp Lufthansa First tillgänglighet) vad kostar det då att ni fixar detta?

Att lämna ut sina eurobonus uppgifter till en tredjepart skulle aldrig någonsin falla mig in. Lämnar inte ut någon form av inloggningsuppgifter till någon. Skulle jag behöva göra det behöver jag själv gå in och ändra detta efter att någon annan använt det. Även om ni inte skriver ner detta kan det fastna i minnet på den som utför bokningen hos er.
 

Alexis

Medlem
Hur kan ni bara lanserar en app för iPhone?

Vad tar ni för ansvar för en bokad resa som award där det blir en ändring på en flight (tex att First försvinner pga flygplansbyte)?

Om jag behöver göra en ändring på en award (tex för att det dykt upp Lufthansa First tillgänglighet) vad kostar det då att ni fixar detta?

Att lämna ut sina eurobonus uppgifter till en tredjepart skulle aldrig någonsin falla mig in. Lämnar inte ut någon form av inloggningsuppgifter till någon. Skulle jag behöva göra det behöver jag själv gå in och ändra detta efter att någon annan använt det. Även om ni inte skriver ner detta kan det fastna i minnet på den som utför bokningen hos er.

Hej! Tack för bra frågor! Här kommer svar:

1. Hur kan ni bara lanserar en app för iPhone? Vi lovar att ta fram en app för Android så snart som möjligt. Vår målgrupp består till 85% av iphone så vi tänkte börja där, men det känns så klart väldigt tråkigt att tacka nej till övriga 15%. Jag tror att vi kommer att kunna hjälpa er andra via webben under tiden men det blir så klart en sämre upplevelse.

2. Vad tar ni för ansvar för en bokad resa som award där det blir en ändring på en flight (tex att First försvinner pga flygplansbyte)? Vi ser självklart till att hjälpa er med råd när dessa ändringar sker, men vi tar inget ansvar för dessa ändringar utan är bara en tjänst för att hitta och genomföra bokningen åt våra kunder.

3. Om jag behöver göra en ändring på en award (tex för att det dykt upp Lufthansa First tillgänglighet) vad kostar det då att ni fixar detta? SAS tar t.ex. ut en avgift på 150 kr. för dessa ändringar, den avgiften är så klart kvar. Vi kommer att ta ut vår vanliga avgift för ändringar och bokningar vilket är 99 kr. per person.

4. Att lämna ut sina eurobonus uppgifter till en tredjepart skulle aldrig någonsin falla mig in. Enda anledningen till att du behöver lämna ut dina inloggningsuppgifter är för att slippa ringa samtalet och genomföra bokningen. Du kan ändå nyttja vår tjänst, dvs få hjälp att hitta resan och få exakta instruktioner för hur du bokar den, enda skillnaden är att vi inte sitter i telefonkön och bokar allt åt dig.
 

Alexis

Medlem
Får man ens logga in på annans konto?
Det finns två delar i Eurobonus allmänna villkor som gäller här:

1.9 The personal login details are the personal responsibility of the member. Legal guardians are responsible for minor members’ personal login details and how/when they are used. Personal statements regarding the account are available only to those who submit the correct personal login details.

3.2 Members/legal guardians must ensure that personal login details are not used illegally.

I grunden kan man säga att dina inloggningsuppgifter är ditt ansvar och att det är upp till dig att använda dem på det sätt som du finner är tryggt. Legalt fungerar det likadant som när du läser upp dina kreditkortsuppgifter till någon som jobbar i receptionen på ett hotell - man får lov att dela med sig av dem när man anlitar någon att genomföra transaktioner i ens ställe, t.ex. en assistent, vän eller familjemedlem. Om det sedan är någon du känner väl eller Chatflights är upp till dig att avgöra.
 

palmen

Moderator
1. Hur kan ni bara lanserar en app för iPhone? Vi lovar att ta fram en app för Android så snart som möjligt. Vår målgrupp består till 85% av iphone så vi tänkte börja där, men det känns så klart väldigt tråkigt att tacka nej till övriga 15%. Jag tror att vi kommer att kunna hjälpa er andra via webben under tiden men det blir så klart en sämre upplevelse.

Nu har inte jag koll på Android vs iPhone i Sverige, men är det inte 50/50 mellan dom ungefär? Några 85/15 tror jag är väldigt fel. Eller menar ni att den typiske iPhone användaren är mer benägen att använda eran tjänst?

3. Om jag behöver göra en ändring på en award (tex för att det dykt upp Lufthansa First tillgänglighet) vad kostar det då att ni fixar detta? SAS tar t.ex. ut en avgift på 150 kr. för dessa ändringar, den avgiften är så klart kvar. Vi kommer att ta ut vår vanliga avgift för ändringar och bokningar vilket är 99 kr. per person.
Avgiften på 150 kronor är väl borttagen för EBD vad jag hört, ska ni då också ha koll på min status inom eurobonus? 99 kronor per ändring låter ju dock some ett ok pris, kan ju vara skönt att slippa köa i 90 minuter till Tallinn för många antar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen