Senaste nytt

Chatflights

Nu har inte jag koll på Android vs iPhone i Sverige, men är det inte 50/50 mellan dom ungefär? Några 85/15 tror jag är väldigt fel. Eller menar ni att den typiske iPhone användaren är mer benägen att använda eran tjänst?

Avgiften på 150 kronor är väl borttagen för EBD vad jag hört, ska ni då också ha koll på min status inom eurobonus? 99 kronor per ändring låter ju dock some ett ok pris, kan ju vara skönt att slippa köa i 90 minuter till Tallinn för många antar jag.

En undersökning från 2016 visar att 41 % av svenskarna kör Iphone medan 37 % kör Android. Men i vår målgrupp ser det annorlunda ut. 85% av besökarna till vår hemsida kör iPhone. iPhone är vanligare bland människor med högre inkomst, vilket sammanfaller med folk som reser mycket i jobbet.

Med avgiften på 150 kr menar jag bara att de som får hjälp av oss får betala de avgifter som flygbolaget eventuellt tar ut. Om man har EBD och slipper avgiften hos SAS så kommer man inte att behöva betala den till oss heller, vi är bara din förlängda arm.

Hur fungerar Chatflights med kortförsäkringar? För bonusresor(SAS MC och Amex)? Är en Klarna-betalning med kort till Chatflights att likställa med en betalning till resebyrå i försäkringsbolagens ögon?

Onemileatatime har iaf hittat att Alaska Mileage Plan har regler mot denna typ av tjänst
Bizarre: Alaska Mileage Plan Terms Prevent People From Helping You Book Awards - One Mile at a Time
Det är vanligt att företag lägger in regler i sina allmänna villkor som i praktiken inte håller. Självklart får man delegera bokning med bonuspoäng till vem man vill. Precis som de skriver i artikeln, blir en kompis som hjälper en att boka en ”travel arranger”?

”you’re still allowed to have a friend book on your behalf, but just not a “travel arranger,” which seems like an odd distinction to make.” Would a (legitimate) friend who helps you book a ticket become a “travel arranger” by virtue of having helped you book your ticket?

Hur fungerar Chatflights med kortförsäkringar? För bonusresor(SAS MC och Amex)? Är en Klarna-betalning med kort till Chatflights att likställa med en betalning till resebyrå i försäkringsbolagens ögon?
Kortbolagens försäkringar stipulerar att det ingår en reseförsäkring om du betalar för en resa med ditt kort. I vårt fall råder det inget tvivel om att du betalar resan med kortet, även om du gör det till oss via Klarna. Så ja, försäkringen ska gälla.

Toppen