Ah, OK. Så allt jag tjänat in via kreditkort, promotions, andra partners osv räknas inte. Då blir det iaf för mig (och säkert många andra) knappast 50% billigare, men visst blir det billigare
Det är väl det marknaden får avgöra

Själv tycker jag att det kostar mycket
mindre tid att själv hantera det online än att delegera det till någon, både via mail eller chat (en gång i tiden hade vi personal på jobbet som bland annat jobbade med just det för de egna anställda -- man kunde kontakta dem på internchatten och de fixade en bokning som man ville ha den direkt via sas, norwegian, sj eller whatnot). Sparat massor med tid på att göra bokningen själv direkt.
Men det finns säkert många andra som delar den uppfattningen du har i frågan. Och det är väl just hur många som gör det som kommer avgöra om er verksamhet går ihop. Det finns många företag med tjänster som inte passar mig som tjänar massor med pengar.
Jag tolkar att du inte svarade på frågan om de mer komplicerade beställningarna som inte går direkt på t.ex. sas.se som att det är en tjänst ni inte har, åtminstone inte i dagsläget.