Senaste nytt

Chatflights

Innebär detta att ni alltså kommer att hålla koll på hur mycket poäng alla mina bokningar kommer att generera som ni gör åt mig? Hur vet ni vilket bonusprogram jag krediterar dessa till?
I appen kan du för varje bokning tala om vilket bonusprogram som du vill att vi använder, och genom din bokningshistorik kan vi få en ganska bra bild av antalet poäng som du har skaffat. Kanske kan det bli något poäng fel ibland, men då räknar vi med att våra kunder rättar oss! :)
 
På Facebook riktar vi oss bara mot iphone-användare, men mest trafik kommer från Google, och där kan man inte välja bort folk som inte kör iphone.
Lite roligt att ni bygger en app för iphone baserat på att er målgrupp består av just iphoneanvändare..... och samtidigt riktar in er på ENDAST iphoneanvändare i er reklam. Ibland räcker inte ens en facepalm! Hur ska man som Androidanvändare ens hitta er då?
 
Lite roligt att ni bygger en app för iphone baserat på att er målgrupp består av just iphoneanvändare..... och samtidigt riktar in er på ENDAST iphoneanvändare i er reklam. Ibland räcker inte ens en facepalm! Hur ska man som Androidanvändare ens hitta er då?
Hej! Hemskt ledsen att vi inte har en Android-version ännu. Vi jobbar på det!
 
Kul case! Vi ska ta en titt på denna och se vad vi kommer fram till. Det vore en ära att få avlasta en så rutinerad bokare som du @palmen , men något säger mig att du tycker så mycket om att göra det själv att du inte vill delegera den uppgiften ;)? Kanske är Chatflights inget för dig, men det får väl tiden utvisa :)
Om ni är en riktig resebyrå som kan sy ihop en sådan resa är det absolut ett tänkbara scenario att använda er till detta. Men att boka bonusresor fixar jag själv, nog för att ni har kompetent personal på området men han vet inte exakt hur jag vill ha det och måste jag själv speca allt i minsta detalj går det fortare att söka fram det själv.
Det är lite som att jobba mot outsourcead personal, vill man få ett bra resultat måste allt vara specat in i minsta detalj, annars får man troligtvis nöja sig med något som fungerar men inte är optimalt.
 
Ah, OK. Så allt jag tjänat in via kreditkort, promotions, andra partners osv räknas inte. Då blir det iaf för mig (och säkert många andra) knappast 50% billigare, men visst blir det billigare :)



Det är väl det marknaden får avgöra :) Själv tycker jag att det kostar mycket mindre tid att själv hantera det online än att delegera det till någon, både via mail eller chat (en gång i tiden hade vi personal på jobbet som bland annat jobbade med just det för de egna anställda -- man kunde kontakta dem på internchatten och de fixade en bokning som man ville ha den direkt via sas, norwegian, sj eller whatnot). Sparat massor med tid på att göra bokningen själv direkt.

Men det finns säkert många andra som delar den uppfattningen du har i frågan. Och det är väl just hur många som gör det som kommer avgöra om er verksamhet går ihop. Det finns många företag med tjänster som inte passar mig som tjänar massor med pengar.

Jag tolkar att du inte svarade på frågan om de mer komplicerade beställningarna som inte går direkt på t.ex. sas.se som att det är en tjänst ni inte har, åtminstone inte i dagsläget.
Bra diskussion! Just det, helt korrekt att det du har tjänat in via kreditkort på andra köp än flygbiljetter hos oss inte räknas in. Lite billigare iaf:)

"Själv tycker jag att det kostar mycket mindre tid att själv hantera det online än att delegera det till någon, både via mail eller chat" Jag förstår vad du menar, och jag gillar din ödmjuka inställning! Personligen tycker jag att det som är tidsödande med att boka själv är alla avbrott. Alla har inte samma jobbsituation som jag, men jag upplever att jag ofta flänger mellan möten och telefonsamtal och har svårt att hitta en stund av lugn. Chatt innebär att jag kan dela upp bokningen i microdelar. På morgonen skriver jag "hej jag behöver åka till London den 9 november, på morgonen". Det tar 10 sekunder, sen kan jag ta ett samtal eller möte. Klockan 11, när jag går mellan möten, läser jag mitt svar i appen och kan ge en replik, t.ex. "för tidigt, ta nästa flyg, och helst SAS" vilket också tar 10 sekunder. Och på eftermiddagen har jag ett förslag som jag gillar och kan boka och betala i mobilen med 3 klick. Då blir det gjort, även en stressig dag.
 
Om ni är en riktig resebyrå som kan sy ihop en sådan resa är det absolut ett tänkbara scenario att använda er till detta. Men att boka bonusresor fixar jag själv, nog för att ni har kompetent personal på området men han vet inte exakt hur jag vill ha det och måste jag själv speca allt i minsta detalj går det fortare att söka fram det själv.
Det är lite som att jobba mot outsourcead personal, vill man få ett bra resultat måste allt vara specat in i minsta detalj, annars får man troligtvis nöja sig med något som fungerar men inte är optimalt.
Vi kollade noggrant på denna och tyvärr är vi inte på en så hög nivå riktigt ännu.
 
Bra diskussion! Just det, helt korrekt att det du har tjänat in via kreditkort på andra köp än flygbiljetter hos oss inte räknas in. Lite billigare iaf:)

"Själv tycker jag att det kostar mycket mindre tid att själv hantera det online än att delegera det till någon, både via mail eller chat" Jag förstår vad du menar, och jag gillar din ödmjuka inställning! Personligen tycker jag att det som är tidsödande med att boka själv är alla avbrott. Alla har inte samma jobbsituation som jag, men jag upplever att jag ofta flänger mellan möten och telefonsamtal och har svårt att hitta en stund av lugn. Chatt innebär att jag kan dela upp bokningen i microdelar. På morgonen skriver jag "hej jag behöver åka till London den 9 november, på morgonen". Det tar 10 sekunder, sen kan jag ta ett samtal eller möte. Klockan 11, när jag går mellan möten, läser jag mitt svar i appen och kan ge en replik, t.ex. "för tidigt, ta nästa flyg, och helst SAS" vilket också tar 10 sekunder. Och på eftermiddagen har jag ett förslag som jag gillar och kan boka och betala i mobilen med 3 klick. Då blir det gjort, även en stressig dag.
Jag kan ha den där bokningen fixad på ett par minuter om jag vet att jag vill åka SAS.
 
Blir man debiterad även om det inte blir någon bokning?
Annars finns det risk att ni får göra grovjobbet (leta efter awardplatser) och sedan personen bokar resan själv.
 
Hur länge har ni varit igång? Finns ju reviews från början på året men ni har ännu inte lanserat appen?

Om jag lämnar över en ITA Matrix routing till er, fixar ni att ställa ut en sådan biljett till mig, dvs att ni agerar resebyrå och verkligen förstår vad det är man är ute efter? En "vanlig" resebyrå levererar ju ofta ett goddag yxskaft svar och säger att så kan man inte göra.

Vad har ni för fördelar jämfört med era konkurrenter, tex Propeller Travel som redan är etablerade och erkänt väldigt duktiga och kan hjälpa till med det mesta?
Hej @palmen, sorry för sent svar på denna.

En "vanlig" resebyrå levererar ju ofta ett goddag yxskaft svar och säger att så kan man inte göra. Jag är inte helt säker på vad du menar. Men om det är att du vill ta en skärmdump på en ITA Matrix-sökning och be oss att boka just den resan så gärna för oss! Jag tror att "vanliga" resebyråer är vana vid ett visst sätt att jobba och kanske inte är så flexibla. Vi vill vara så flexibla som vi bara kan, om det går.

Vad har ni för fördelar jämfört med era konkurrenter, tex Propeller Travel? Jag kollade propeller travel på nätet, de slår mig som en mycket kompetent resebyrå som har specialiserat sig på komplexa bokningar, både med flyg, transfer och hotell. Jag skulle inte kalla dem konkurrenter till Chatflights.

De tar mycket betalt och jobbar som specialister. Vi tar lite betalt och är generalister, dvs vi är duktiga på att hitta flyg online och klår gemene man på det, men har inte tillgång till avancerade verktyg som gör att vi kan hitta och boka riktigt komplexa resor. Vidare bokar vi endast flyg, de verkar boka allt. Vi sköter allt via en enkel, avskalad app, de verkar kommunicera på alla möjliga sätt.

Chatflights ska ses som ett alternativ till att boka själv online. Om du har särskilda krav på att hitta avancerade resor med komplexa anslutningar så kommer vi att kämpa hårt för att hjälpa dig på bästa sätt, men kanske är det då bäst att vända sig till just Propeller Travel och dess gelikar.
 
Toppen