Senaste nytt

Champagnetråden

Firade nyår med en rejäl nyårssupé på Mandarin Oriental i Maimi. I paketet ingick en Taittinger CdC 2007. Mycket god. Snart dags att kanske korka upp en av de två flaskor jag har i källaren :)

0DBF7C23-1341-4A9B-B097-9EEE4A001594.jpeg
5E39733C-D563-4D7B-B1DA-449C72DF4945.jpeg
12048FE1-F8EB-4EB6-A125-0EE11B8A79C7.jpeg

Vilka är den “bästa” champagnen på halvflaska (375ml) som finns i bolagets beställningsortiment? Om man ser ut till fler faktorer än högt pris är bra kvalitet ;-)

Vilka är den “bästa” champagnen på halvflaska (375ml) som finns i bolagets beställningsortiment? Om man ser ut till fler faktorer än högt pris är bra kvalitet ;-)
Finns endast 35 olika att välja på totalt, och bockar du ur "finns i butik" och endast utgår endast från beställningssortimentet så skulle jag säga Charles Heidsieck.

Finns endast 35 olika att välja på totalt, och bockar du ur "finns i butik" och endast utgår endast från beställningssortimentet så skulle jag säga Charles Heidsieck.
Knepet med bolaget är att deras sökfunktion är usel. Söker man istället i fritext på champagne och därefter halva så får man fram 40 (rättelse från 44, se edit). Varav detta är den bästa (enligt mig).

Krug Grande Cuvée | Systembolaget

Edit: Sökfunktionen är så usel att sökresultat ger 44 men vid närmare granskning 40.

Edit 2: Hahaha. Och vid en tredje granskning visar det sig att den inte ens är kalibrerad korrekt på 375 ml. Bra jobbat @Remington Steele !

Last edited:
Toppen