Du jämför olika viner på Vivino.Tyvärr tror jag hela Louis Armand är en scam, inget vin går från 4,3 i betyg på vivino till 3,8 på två veckor.
Någonting är fishy
Den Louis Armand som du provat, "premier cru blanc de blanc", ligger fortfarande över 4 (4,2 just nu av 812 omdömen) vilket förstås är alldeles för högt, åtminstone enligt min smak.
Sen finns en "vanlig" brut som har en rate på 3,8 och har värderats av 816 personer.
Och den som jag uppskattade bäst (jag har dock inte provat den "vanliga bruten") är en "premier cru brut" som av 648 omdömen har fått snittet 4,1. Jag gav den en fyra.
Visst, den här typen av omdömen kan manipuleras. Det har förekommit på Tripadvisor bland annat. Men i det här fallet tror jag faktiskt inte att så är fallet.
Sen bör man nog alltid vara lite skeptisk avseende "vad folket tycker". Det kanske låter lite märkvärdigt, men min smak stämmer ytterst sällan överens med höga omdömen, speciellt bland rödviner, och i synnerhet om det rör sig om uppumpade italienska eller amerikanska viner som har namn som som ska påminna om "Amarone". Eller innehåller bokstaven Z i versaler. Dem skyr jag som pesten.