Champagnetråden

2ae43327-47a1-44ec-ae33-df79ab518f39-jpeg.122178

Så fort jag kom innanför dörren strax efter kl 18 idag hade jag bara ett mål: att lägga champagnen på kylning…

Nytt jobb signat och klart, alla formaliteter avklarade nu under eftermiddagen så med det sagt: work hard, play hard.

Idag poppade jag denna blint för några vinkunniga vänner. Omöjligt att ta!

Perfekt drickfönster med lagom mogna toner och fin syra fortfarande.

fa2031dc-8656-4cd6-9df9-70b48e0297e7-jpeg.122203

//uploads.tapatalk-cdn.com/20211015/3e0067c61bef4a5d9b67a06eaf23925b.jpg

Trevlig champagnedag på er alla //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji898.png//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1635.png//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3060.png//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png

Per N skrev:Ja då ocksåKlicka för att utvidga...
Haha!

Jag provade iaf Taittinger 2014 igår. Har ju fått bra omdöme av Juhlin, och jag är böjd att hålla med. De har verkligen lyckats med denna assemblage! På något sätt ungdom och mogenhet samtidigt, trots att alla druvor är från samma år.

beecc453-26af-4a3a-9b01-e0adeb3190e2-jpeg.122300

GOTBound skrev:Var det någon som han lägga vantarna på denna igår?Champagne Bollinger 007 2011 | SystembolagetKlicka för att utvidga...

Tänkte "Fan va dyr den va", men sen såg jag att det var en magnum...

Men man lär ju inte få den fina lådan eller har dom gjort en specialare till magnumflaskan, att den får ett mindre hotellrum att öppna?

Köpte en till mig själv i födelsedagspresent i somras för ca 2100:- från Danmark.

Rickard_O skrev:Tänkte "Fan va dyr den va", men sen såg jag att det var en magnum...Men man lär ju inte få den fina lådan eller har dom gjort en specialare till magnumflaskan, att den får ett mindre hotellrum att öppna?Köpte en till mig själv i födelsedagspresent i somras för ca 2100:- från Danmark.Klicka för att utvidga...
Är det versionen med en trälåda och glas som har dämpad öppning?

GOTBound skrev:En av de snyggaste förpackningarna, jag köpte två vid första släppet häromåret.Dock kopplade jag inte att det var denna de släppte igår, då missade jag inget.Klicka för att utvidga...

Jag är upprörd att Systembolaget säljer denna vara – det är ju en pistol på etiketten! Under inflytande av alkohol kan man ju bli helt galen och börja skjuta vilt.

Back