Senaste nytt

Champagnetråden

Ja, det var det. Den var riktigt god! Positivt överraskad.

Emile Leclère

Tack för tipset!
Idag provade jag den, i kontrast till en Rosé-cava jag gillat sen tidigare. Inte säker på att den här var riktigt min stil (är nog mer för BdB), men det var en helt annan längd på smaken, och mycket större doft, än cavan. Gav mig helt klart vatten på min kvarn (eller vad det heter), vad avser att njuta dryckerna från champagne.
Tycker den var riktigt prisvärd. Verkar inte finnas för beställning nu, men antar att den återkommer snart.

En riktigt dum fråga, men finns det något liknande som Coravin till champagne (dum fråga för jag gissar att det är väldigt svårt att fixa det och en googling gav ett nedslående resultat).

Söndagens filmsnacks. Toast skagen och en flaska André Clouet.

Screenshot_20200817-005100_Gallery.jpg

En riktigt dum fråga, men finns det något liknande som Coravin till champagne (dum fråga för jag gissar att det är väldigt svårt att fixa det och en googling gav ett nedslående resultat).
Inte alls en dum fråga. Coravin har försökt utveckla det under lång tid, se t ex Coravin: sparkling wine device our absolute priority
Det verkar dock inte gå så snabbt, snackade med en som sysslade med Coravins europeiska expansion för drygt 2 år sedan och då sa han att det kanske var 1-2 år bort att de ska lansera den. Har dock inte sett något mer om den efter det.

Det finns redan lite mer avancerade system, se Sparkling Ideas – hjälper dig att utveckla din bar och restaurang. – Kunskap i flytande form Det är dock mer för restauranger så kanske inte optimalt i hemmamiljö (compact-modellen får säkert plats men misstänker att det kostar en del).

Toppen