Senaste nytt

Champagnetråden

Piggar upp i åskovädret med @Lord Brett Sinclair
IMG_0363.jpeg

Vet någon var jag kan hitta en 1979 Krug Brut? Ska öppnas på en 40-årsdag. Alternativt någon annan bättre flaska från samma år. Helst i Europa. Förslag mottages tacksamt.

Last edited:
*host* *host* igår och med fortsatt utrullning idag har vissa utvalda butiker fått påfyllning av 7548 (6 flaskor per utvald butik, undantaget butiken i Gårda, Göteborg som fick 12 flaskor).
Tyvärr är det redan slut i de flesta butiken, igår och i morse såg tillgången bra ut. Sorry att jag inte har hunnit posta tidigare än nu till hugade spekulanter.

Igår eftermiddag hade Systembolaget flaggat i systemen (no pund intended) att de även skulle få in på centrallagret men detta var borttaget i morse.

EK

Last edited:
Vet någon var jag kan hitta en 1979 Krug Brut? Ska öppnas på en 40-årsdag. Alternativt någon annan bättre flaska från samma år. Helst i Europa. Förslag mottages tacksamt.
Kolla på eBay Tyskland, finns en RD för 99€
Mumm René Lalou för 113€ Krug för 705€ eller La Grande Dame för 181€

Eller kolla på systembolagets auktion som pågår nu och ropa hem en La Chapelle eller Vega Sicilia, finns dock inget bubbel.

5FBFB222-A516-40F5-9376-513EFBEB8CB0.jpeg
*host* *host* igår och med fortsatt utrullning idag har vissa utvalda butiker fått påfyllning av 7548...

EK

I förrgår fick jag ett sms att min beställning fanns och hämta. Snabbspola fram två dagar tills idag och nu finns flaskorna i min besittning. Det har varit nervöst men nu är 40 årsdagen om ett par veckor räddad (och Mrs. GOTBound’s om ytterligare några månader).

EK

Last edited:
329DB7EE-F240-4CFA-ACC3-1C5333260C6D.jpeg
Gjorde en liten handling igår och kom över ett par lite äldre flaskor till vad som verkade inte vara ett alltför högt pris. Nån som testat någon av dessa och har input:
Pol Roger Brut Reserve 1990
Pol Roger Rose 1990
Drappier blanc de blanc grand cru 1995
Veuve Cliquot 1990
Moet 2002

Sen blev det en Bollinger LGA 2008 och en 100% PM från nån grower / producer och två flaskor rött.

Kenya Airways serverer nu JM Gobillard & Fils i halve flasker. Vistnok paa alle internationale: interkontinentale og regionale ruter. Udmærket drik for en lægmand

Toppen