Senaste nytt

Champagnetråden

Från igår!
IMG_6082.JPG

Det var som en referens (jag tycker ju att Clouet är en bra champis för sin prisklass) och sen var det ju för ynglingen att prova sabrering. Vi gjorde tyvärr det med en amazone häromåret men flaskan exploderade.
Jag har sabrerat en gång - bara för att testa - (med en champagnesabel från SAS Goodiebag via diamond när det fanns) det gick bra och var roligt, men hade skyddsglasögon och ostronhandske på eftersom jag vet att det ibland händer att flaskan exploderar. Det var dessutom en billig flaska...

Jag har sabrerat en gång - bara för att testa - (med en champagnesabel från SAS Goodiebag via diamond när det fanns) det gick bra och var roligt, men hade skyddsglasögon och ostronhandske på eftersom jag vet att det ibland händer att flaskan exploderar. Det var dessutom en billig flaska...
Det är ett uppskattat partytrick och tyvärr fick vi idén att ha en champagneprovning med 12 flaskor i 1000-1500 kr klassen. Man hade junsäkert kunnat ana att amazone de palmer skulle bli problematisk då den är oval i formen. Så den exploderade. Vi var fyra som behövde plåstras om, inte pga själva sabreringen men kanten på flaskorna är ju sylvass och flaskorna skickades runt med skärskador som följd. Gick med den till Systembolaget och försökte reklamera flaskan med det enda resultatet är uppdaterade villkor och sabrering undantas rätt till ersättning

Last edited:
Toppen